۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۳

امام جمعه گناوه:

ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید در جامعه تبیین شود

 ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید در جامعه تبیین شود

گناوه -امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه جامعه به تبیین ابعاد جامع شخصیت امام راحل نیاز دارد، گفت: امروز نسل جوان جامعه ما باید با ابعاد گوناگون زندگی امام خمینی (ره) بیشتر آشنا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی دوشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: خرداد ماه در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی یادآور حوادث تلخ و شیرینی که می‌تواند برای همه درس آموز باشد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه سوم خرداد مزین به نام، روز فتح و آزادسازی خرمشهر و یادآور عملیات غرور آفرین بیت المقدس است، گفت: روز سوم خرداد، از روزهای به یادماندنی، ماندگار و شیرین در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه جهارم خرداد روز دزفول و مقاومت در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است، گفت: دزفول از شهرهایی که در هشت سال دفاع مقدس مقاومت کرد و مردم آن شهر با وجود آنکه دشمن بعثی بیش ۱۷۶ موشک و هزاران راکت و خمپاره و توپ به این شهر شلیک کرد، که دزفول به شهر موشک‌ها معروف شد، اما مردم مقاومت و ایثارگری کردند و در تاریخ ماندگار شدند.

اتحاد و انسجام اجتماعی از برکات شهیدان خدمت

امام جمعه گناوه با اشاره به حادثه جانسوز شهادت رئیس جمهور و همراهانش گفت: شهادت رئیس جمهور و همراهانش در راه خدمت، گره گشایی و حل مشکلات مردم، سوم خرداد سال ۱۴۰۳ را برای ما ایرانیان روزی تلخ، فراموش نشدنی همراه با حادثه جانکاه و جان سوز مبدل کرد اما خداوند الطافی به ملتی که سخت‌ترین حوادث را دیده‌اند عنایت می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با بیان اینکه پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانش حضور مردم در تشییع پیکرهای مطهر و مراسم آنها بی نظیر و استثنایی بود گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این حضور گسترده زنده بودن ملت ایران را نشان داد و پیام این تشییع گسترده و عظیم تاریخی پیکر مطهر شهدا برای همه جهان این بود که ملت ایران نسبت به شعارها، اهداف و آرمان‌های انقلاب وفادار است.

امام جمعه گناوه گفت: ایجاد وحدت، اتحاد و افزایش انسجام اجتماعی و ایجاد الگو برای مسئولان از برکات شهادت شهیدان خدمت و تشییع باشکوه پیکر مطهر آنها است.

 ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید در جامعه تبیین شود

وی با اشاره به برخی دستاوردهای داخلی و بین المللی دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم در عمر کوتاه ۳۳ ماهه در حوزه‌های داخلی و خارجی دستاوردهای زیادی داشته است که با تلاش‌های خدمتگزاران و شهدا برای رفع مشکلات مردم انجام شده بودند.

وی با تقدیر از برگزاری برنامه‌های ایام شهادت رئیس جمهور و همراهانش در شهرستان بیان کرد: در شهرستان گناوه برنامه‌های بسیار خوب، معنوی و ارزشمند برگزار شد و بازاریان نیز همراه با همه آحاد جامعه در روز تشییع پیکر مطهر شهدا اقدام به تعطیلی بازار کردند که این همراهی و همبستگی قابل تقدیر است.

نامگذاری خیابان یا مکانی به نام شهدای خدمت در گناوه

امام جمعه گناوه بیان کرد: به پاس خدمات شهدا والامقام کمترین کار نامگذاری خیابان یا مکانی در شهرستان گناوه به نام شهدا خدمت و رئیس جمهور شهید خواهد بود که باید پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

امام جمعه گناوه با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد گفت: پانزدهم خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با بیان اینکه تکریم و تعظیم امام خمینی (ره) مصداق تعظیم شعائر الهی است گفت: جهان بشریت بعد از عصر معصومین شاید شخصیتی مانند امام راحل به خود ندیده است و شخصیت ایشان دارای ابعاد گوناگون بود.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه جامعه امروز ما به تبیین ابعاد جامع شخصیت امام راحل نیاز دارد، یادآور شد: امروز نسل جوان جامعه ما باید با ابعاد گوناگون زندگی امام خمینی (ره) بیشتر آشنا شوند و این شخصیت بیشتر در جامعه تبیین شود.

 ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید در جامعه تبیین شود

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های امام راحل یادآور شد: امام خمینی (ره) یکی از ممتازترین شخصیت‌های دوران تاریخ بشریت است که با اندیشه‌های الهی و تلاش‌های صادقانه خود مسیر تاریخ را دگرگون کرد و سر منشأ تحولات عظیمی در جهان و ایران اسلامی شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه ادامه داد: قلم، زبان، علم و اندیشه امام راحل و تمام وجود ایشان برای ما خیر و برکت است و توانست روح عزت را برای مسلمانان به ارمغان آورد و یک حکومت اسلامی بعد از عصر ائمه (ع) را تشکیل داد و اندیشه‌های ناب را در جامعه نهادینه کرد و یک نگرش دیگری در فقه شیعه ایجاد کند و ولایت فقیه را به عنوان اصلی ترین و رکن اصلی نظام به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نماز جمعه و حج ابراهیمی را احیا کرد، با قرآن، خدا و اهل بیت انس داشت و شب زنده داری، صلابت و توکل بر خدا از دیگر ویژگی‌های ایشان بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از ابعاد وجودی امام راحل برای ما روشن نشد، گفت: امام خمینی (ره) رهبری بود که نسبت به زخارف دنیا بی اعتنا بود و زهد، ساده زیستی ایشان برای همه ما درس است.

 ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید در جامعه تبیین شود

درایت و مدیریت بی نظیر رهبری

امام جمعه گناوه گفت: اگر چه روز ارتحال امام راحل، برای همه ما سخت بود و همه دوستداران انقلاب نسبت به آینده نظام و انقلاب نگران بودند اما مجلس خبرگان رهبری با درایت یکی از نقش‌های اساسی و کلیدی خود در تعیین مقام معظم رهبری به عنوان رهبر نظام اسلامی را انجام داد و خداوند این نعمت بزرگ را به ما عنایت فرمود.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب در برابر همه حوادث به ویژه حادثه اخیر همانند یک کوه با صلابت ایستاد و این صلابت و هدایت‌ها و دلگرمی‌هایی که به ملت دادند و با درایت و مدیریت بی نظیر ایشان، هیچ گونه خللی در اداره کشور ایجاد نشد.

جمع آوری بنر اموات در سطح شهر

وی با اشاره موضوع تکدی گری در سطح شهرستان گفت: این موضوع باید از سوی دستگاه‌های ذی ربط پیگیری شود و با درایت خاص جمع آوری شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه بیان کرد: جمع آوری بنر اموات در سطح شهر مصوبه شورای فرهنگ عمومی است که متأسفانه بعد از یک دوره بار دیگر رواج یافت و باید با درایت لازم توسط دستگاه‌های مربوطه نسبت به اجرای مصوبه اقدام شود.

وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از اسلحه در شادی‌ها و مراسم سوگواری گفت: با توجه به بروز حوادث ناگوار در مراسم که از اسلحه استفاده می‌شود باید مجوز سلاح کسانی که این گونه اعمال را مرتکب می‌شوند سلب و بر اساس قانون برخورد شود تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

کد خبر 6120687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha