۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۰

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

رهایی یک نفر از تاریکی نجات یک ملت است

رهایی یک نفر از تاریکی نجات یک ملت است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه رهایی یک نفر از تاریکی نجات یک ملت است، گفت: امور تربیتی نیاز مند برنامه‌ریزی روشن گرایانه و تبیینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه پنجشنبه در آئین تجلیل از مبلغین و دست‌اندرکاران طرح امین، مربیان طرح تربیتی بسیج و ائمه جماعات مدارس و آموزشگاه‌های شهرستان سمنان بیان کرد: جوامع غربی با وجود پیشرفت‌های گوناگون، عامل اصلی امور یعنی «کار برای خدا» را کنار گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه عیار تمام کارها چه تعلیم، چه عمل و چه تعلّم، جلب رضایت پروردگار است، بیان کرد: هدف اصلی انسان دستیابی به درجه «کمال» است.

امام جمعه سمنان ادامه داد: تربیت متربیان اگر با هدف رضای خدا صورت نگیرد نه تنها مفید نخواهد بود بلکه مضر و زیان‌بار است.

مطیعی عمل به آموخته‌ها را راه اصلی رشد و تعالی انسان دانست و تاکید کرد: اولیای الهی بنای خود را بر «عمل» به آموزه‌های دینی و اخلاقی نهاده بودند لذا حتی با یک نگاه، بر متربیان و محیط اطراف خود تأثیر می‌گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه عقل و دین نه تنها در برابر یکدیگر قرار ندارند بلکه همسو، هم جهت و در کنار هم هستند تصریح کرد: عقلانیت یکی از معیارهای یک مربی و یک مسلمان محسوب می‌شود چراکه در این صورت است که انسان، خود را فرمانبَر خداوند می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر در امور تربیتی کارها بگونه‌ای انجام شود که حتی یک نفر از مسیر سقوط و تاریکی رهایی یابد، گویا تمام مردم را احیا کرده است.

کد خبر 6123665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha