۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۶

استاندار یزد خبر داد؛

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای طراحی موزه بزرگ استان یزد

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای طراحی موزه بزرگ استان یزد

یزد- استاندار یزد موزه‌ را رسانه بزرگ و صادق و روایتگر پیشینه‌، اصالت‌ و هویت‌ کشور دانست و گفت: در سفرهای استانی شهید جمهور به استان، ۶۰۰ میلیارد ریال به طراحی موزه بزرگ استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران فاطمی در نشست مشترک فعالان حوزه میراث فرهنگی و موزه داران استان با استاندار با قدردانی از فعالین حوزه میراث فرهنگی و موزه‌داران به عنوان میراث‌داران بخشی از هویت، تاریخ، تمدن و اصالت‌های ایرانیان اظهار کرد: موزه‌ها یک رسانه بزرگ و صادق و روایتگر پیشینه‌، اصالت‌ها و هویت‌های ایران هستند.

وی در ادامه با اشاره به جذابیت اقتصادی موزه‌ها، گفت: مجموعه اشیای داخل موزه‌ها، اسناد خطی و سایر اسناد تاریخی، گنجینه ارزشمندی همراه با ظرفیت جریان‌سازی فرهنگی و فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارگزاران و مسئولان کشور باید اهمیت بیشتری برای موزه‌ها قائل شوند، تصریح کرد: متأسفانه موزه‌ها حتی در سازمان میراث فرهنگی نیز بخش مظلوم و مغفول هستند به‌طوری که کمترین اعتبارات و توجهات مربوط به این بخش است.

فاطمی در ادامه با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان جهت طراحی موزه بزرگ یزد در سفرهای استانی رئیس جمهور به استان، گفت: سازمان میراث فرهنگی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان میزان اعتبارات استانی لازم برای بخش موزه‌ها را برآورد کرده تا در بودجه سال ۱۴۰۳ مدنظر قرار گیرد.

استاندار یزد ادامه داد: همچنین در راستای انجام حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، یکی از صنایع به عنوان معین و پشتیبان موزه‌های هر شهرستان مشخص شود.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل «انجمن موزه‌داران استان» عنوان کرد: این انجمن می‌تواند به عنوان یک تشکل غیردولتی، حمایتگر و مطالبه‌گر در حوزه موزه‌ها مسائل این حوزه را با هم‌افزایی و تشکیل جلسات شهرستانی پیگیری کند.

فاطمی مسئله «بازدید از موزه‌ها» را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: به منظور تأثیرگذاری بر جوانان، دانشگاه‌ها، مدارس و حتی ادارات می‌توانند در قالب طرح «راهیان پیشرفت» از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کنند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج جذابیت‌ها و روایتگری اصالت‌ها و هویت‌های موجود در موزه‌ها یادآور شد: قرارگیری برنامه «بازدید از موزه‌» در سبد خانوارها نیازمند تغییر فرهنگ و تبلیغات بوده که این مهم بخشی از مأموریت انجمن موزه‌داران، دستگاه‌های فرهنگی، شهرداری و صدا و سیما است.

استاندار یزد در پایان بر ضرورت تولید محتوا، ایجاد جذابیت، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی برای توسعه موزه‌ها تاکید کرد و گفت: مجموعه استان، تسهیلگری و ایجاد شرایط لازم برای تحقق این اهداف توسط فعالین این حوزه را در دستور کار قرار خواهد داد.‌

کد خبر 6127524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha