۱۷ شهریور ۱۳۸۸، ۱۵:۱۱

995 میلیون مترمکعب آب چاه های گلستان در بخش کشاورزی مصرف می شود

995 میلیون مترمکعب آب چاه های گلستان در بخش کشاورزی مصرف می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت ‌آب منطقه ای گلستان گفت: 995 میلیون مترمکعب از آب چاه های استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

سیدمحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود: از مجموع چاه های آب استان 23 هزار و 916 حلقه چاه مربوط به بخش کشاورزی است.

وی اظهار داشت: تعداد کل چاه ها و قنوات استان بالغ بر 25 هزار و 315 حلقه با تخلیه معادل یک میلیارد و 171 میلیون مترمکعب در سال است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 306 رشته قنات با تخلیه معادل 43.5 میلیون مترمکعب و حدود 25 هزار و 9 حلقه چاه با تخلیه معادل هزار 127.5 میلیون مترمکعب در سال است.

به گفته حسینی، از مجموع چاه های استان تعداد 317 حلقه چاه با تخلیه حدود 144.6 میلیون مترمکعب مربوط به بخش آب شرب و تعداد هزار و 82 حلقه چاه با تخلیه حدود 31.4 میلیون مترمکعب در سال مربوط به بخش صنعت است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان بیان داشت: از مجموع چاه های استان حدود 35 درصد شامل چاه های عمیق با عمق بیشتر از 50 متر و 65 درصد از چاه های استان به صورت چاه های نیمه عمیق با عمق کمتر از 50 متر است.

وی یادآور شد: حفاظت از آبهای زیرزمینی بدون مشارکت مردم و بهره برداران امکان پذیر نیست و ما اعتقاد داریم که نقش اصلی حفاظت از منابع آبهای زیرزمینی به عهده مردم و بهره برداران است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم بهره برداران و مشترکان آبهای زیرزمینی در راستای حفظ و حراست از تاسیسات و سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط خودشان و حفظ سفره های آب زیرزمینی که به عنوان سرمایه ملی محسوب می شوند در این زمینه همکاری لازم با این شرکت داشته باشند.

وی عنوان کرد: این شرکت اقدامات گسترده ای جهت آگاهی رسانی به مردم در زمینه وضعیت و محدودیتهای پتانسیل منابع آبی استان و مشکلاتی که اضافه برداشت از سفره های آب زیرزمینی ممکن است در پی داشته باشد از طریق برگزاری سمینارهای هم اندیشی در سطح شهرها و روستاهای استان و نیز اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و جراید انجام می دهد.

کد خبر 942968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha