۲۸ آبان ۱۳۹۰، ۸:۴۲

یزدانی در گفتگو با مهر:

گیلان 870 بیمار دیالیزی دارد/ ضرورت گسترش فرهنگ اهدای عضو

گیلان 870 بیمار دیالیزی دارد/ ضرورت گسترش فرهنگ اهدای عضو

رشت - خبرگزاری مهر: مدیر عامل انجمن بیماران کلیوی استان گیلان از وجود 870 بیمار دیالیزی در سطح استان خبر داد.

علیرضا یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این تعداد بیمار در 11 مرکز دیالیز تحت حمایت بوده و 112 دستگاه دیالیزی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و نیکوکاران تامین شده است به بیماران خدمات ارائه می دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 33 پیوند کلیه بر روی بیماران پیوند پذیر انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال این تعداد به 60 مورد افزایش یابد.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی گیلان با بیان اینکه انجمن بیماران کلیوی در سال 1372 تاسیس شده است، یادآورشد: جشن هزارمین پیوند کلیه طی آذرماه سال جاری در استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گیلان سومین استان کشور است که پیوند اعضای مرگ مغزی به ویژه پیوند کلیه را انجام می دهد، افزود: در حال حاضر برای نجات جان یک بیمار ناگزیریم که از یک فرد زنده کلیه بگیریم و به بدن بیمار مبتلا به بیماری کلیوی پیوند بزنیم یعنی در واقع یک نفر خود را ناقص می کند تا یک همنوعی از مرگ نجات یابد.

یزدانی گفت: این در حالیکه روشهای درمانی مدرنی در دنیا وجود دارد که می توانند این کار را انجام دهند بدون اینکه کسی ناقص شود و آن "پیوند اعضا از مبتلایان به مرگ مغزی"  است.
 
وی همچنین با تاکید بر اینکه فرهنگ اهدای عضو از مرگ مغزی باید گسترش یابد، یاد آورشد: پیوند عضو از یک انسان زنده سالم به انسان دیگر در دنیا در حال از بین رفتن است از اینرو برای نجات جان انسانها باید بیشتر فرهنگ اهدای عضو از مرگ مغزی گسترش یابد. 
کد خبر 1462902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha