۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱

مدیر نشر نگارینه:

سلیقه واسطه‌ها در استقبال از هر کتاب نقش دارد

سلیقه واسطه‌ها در استقبال از هر کتاب نقش دارد

مدیر نشر نگارینه گفت: همواره تعدادی کتابفروش و مرکز پخش به عنوان واسطه میان ناشران و مخاطبان کتاب وجود دارند که سلیقه‌ای عمل می‌کنند و انتخابشان در میزان خرید کتاب نقش دارد.

منصور جام‌شیر، مدیر نشر نگارینه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این‌که ناشرانی از فروش بیشتری و بهتری برخوردارند که فروشگاه داشته باشند، گفت: کسانی چون من که مرکز فروش ندارند، وابسته به پخش‌کننده‌ها و واسطه‌هایی هستند که سلیقه‌ای رفتار می‌کنند.

او یکی از مشکلات اساسی نشر کتاب کودک را توزیع و پخش آن دانست و اظهار داشت: این مراکز پخش، واسطه میان ناشر و مخاطب آثار او هستند و نباید سلیقه‌ای رفتار کنند، اما دقیقا براساس سلیقه خود رفتار و این را به مخاطب نیز تحمیل می‌کنند. از سوی دیگر کتاب کودک شیرازه ندارد و خوب است فضایی وجود داشته باشد تا کودکان بنشینند، کتاب را ورق بزنند و اثر دلخواه خود را انتخاب کنند.

جام‌شیر گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی بهتر است به جای خرید کتاب،  کتابخانه بسازند. چند سال است نهاد کتابخانه‌های عمومی، از خرید کتاب دم می‌زند. بگذریم که معلوم نیست بر چه اساس و از کدام ناشران کتاب خریداری می‌شود، اما کسی به این فکر نمی‌کند که در سطح شهر، کتابخانه ساخته شود. چند کتابخانه در شهر تهران که پایتخت است، وجود دارد؛ چه رسد به شهرهای دیگر.

وی ادامه داد: به هر حال وقتی کتابخانه ساخته می‌شود این کتابخانه‌ها باید تجهیز شوند و برای این کار لازم است از تعداد بسیاری ناشران، کتاب خریده شود.

این ناشر، استقبال از کتاب ـ بازی‌ها را بیش از انواع دیگر کتاب‌های نشر نگارینه دانست و گفت: امروز کودکان بیش از کتاب به بازی‌های رایانه‌ای علاقه‌مند هستند. از این‌رو نشر نگارینه به انتشار کتاب ـ بازی پرداخته است. اگر هم امکانات مالی اجازه دهد کتاب ـ سی‌دی و کتاب ـ فیلم هم منتشر می‌کنیم.

کد خبر 2051875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha