۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰

چگونه می‌شود کودکی بد و بزرگسالی خوبی داشت؟

چگونه می‌شود کودکی بد و بزرگسالی خوبی داشت؟

«کودکی بد بزرگسالی خوب»، عنوان کتابی از لورا شلسینگر با ترجمه نوشین ریشهری است؛ این کتاب به کسانی که کودکی بدی داشته‌اند، آموزش می‌دهد چگونه بزرگسالی خود را به یک دوره خوب تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، زندگی شاید ترکیبی از دردهای دیروز همراه با نومیدی و یاس امروز باشد. بسیاری بنا بر عدم درک درست از مشکل سعی می‌کنند از الکل، کار مداوم، رفتارهای بی‌بندوبار اخلاقی و جنسی، مواد مخدر و دیگر رفتارهای قهرآمیز، روزهای خود را بگذرانند و عصبانیت و ناامیدی را از خود دور کنند. آن‌گونه که در این کتاب آمده است، این قبیل کوشش‌ها برای زدودن درد، برعکس، دردها و مشکلات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

کسانی که بر احساس قربانی بودن خود غلبه کرده‌اند با وجود تردیدها و ترس‌هایی که مانع پیشروی آنهاست در مسیری درست گام برمی‌دارند. به گفته نویسنده کتاب «کودکی بد بزرگسالی خوب»، کسی نمی‌تواند به تنهایی زندگی خوبی داشته باشد. او معتقد است که با گوشه‌گیری، آدم بودن خود را از دست می‌دهیم و تنها خودمان هستیم که می‌توانیم خود را نجات دهیم.

کتاب «کودکی بد بزرگسالی خوب» سعی دارد به خواننده خود کمک کند تا واقعیات را بپذیرد. روش مقابله خاص خود را دریابد و تاثیر آن را در فکر و عمل و زندگی روزانه خود درک کند تا به یک زندگی سرشار از آرامش دست یابد.

به گفته لورا شلسینگر، نویسنده کتاب، نیروی درونی هر انسان، او را طوری هدایت می‌کند که اشتیاق پیروزی بیش از بقا برایش مهم باشد. در این کتاب آمده است که «دوران کودکی بد را خیلی راحت می‌توان به دست آورد. بعد از آن دوران کودکی بد، زندگی خوب را به سختی می‌توان تولید کرد، اما شما می‌توانید آن را مهار کنید. شما در دوران کودکی بد با نیروهای خارجی تقلا می‌کنید. برای رسیدن به زندگی خوب، کشمکش علیه نیروهای درونی است؛ نیروهایی که خود شما هستند.»

یکی از موارد مهمی که در کتاب «کودکی بد بزرگسالی خوب» به آن اشاره شده این‌که بهتر است احساسات واقعی خود را بپذیریم و با آن کنار بیاییم. اگر از کودکی خود آزرده و خشمگین هستیم، این خشم را بروز دهیم؛ اگر در کودکی، آن‌طور که باید و شاید دوست داشته نشده‌ایم، این مسئله را قبول کنیم تا آماده پذیرش عشق و محبت شویم.

«کودکی بد بزرگسالی خوب»، عنوان کتابی از لورا شلسینگر با ترجمه نوشین ریشهری را نشر نگارینه در 1000 نسخه و به قیمت 12 هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 2142552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha