۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۳

چه کسی ماه را در آغوش می‌گیرد؟

چه کسی ماه را در آغوش می‌گیرد؟

«تو بغل کی بپرم» داستانی کودکانه از فریبا کلهر با تصویرسازی‌های فرید آمالی است که از سوی نشر نگارینه منتشر شده؛ نویسنده در قالب فانتزی، تلاش کرده تخیل کودکان را پرورش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، «شبی حیوان‌ها دور هم نشسته بودند و حرف می‌زدند. آن شب ماه گرد و تپلی از توی آسمان به آنها گفت: از حرف زدن خسته نشده‌اید؟... طوطی گفت: حرف زدن راحت‌ترین کار دنیاست! جغد پرسید: منظورت چیه ماه تپلی؟... ماه جواب داد: چرا مرا پایین نمی‌آورید تا کمی با من بازی کنید. هم حوصله شما سر نمی‌رود، هم حوصله من؛ این بالا خیلی خسته و کسل شده‌ام...»

«تو بغل کی بپرم» داستانی کودکانه از فریبا کلهر با تصویرسازی‌های فرید آمالی است که از سوی نشر نگارینه منتشر شده؛ نویسنده در قالب فانتزی، تلاش کرده تخیل کودکان را پرورش دهد. ماهی که فکر می‌کند حیوانات از دور هم نشستن و حرف زدن با یکدیگر خسته شده‌اند. مثل او که از تنها بودن و بالا نشستن خسته شده و دوست دارد پایین بیاید و با حیوانات بازی کند.

«حیوان‌ها بدون هیچ جر و بحثی تصمیم گرفتند ماه را پایین بیاورند و کمی با آن بازی کنند. اول فیل ایستاد. خرس روی پشت او پرید. زرافه هم روی خرس پرید. اما هنوز تا ماه خیلی فاصله بود.»

در این میان به ذهن کرم شب‌تاب می‌رسد و می‌گوید: «آهای ماه! چرا یک تکانی به خودت نمی‌دهی؟ چرا همان‌طور مثل تنبل‌ها نشسته‌ای تا بیایند و بغلت کنند. تو هم تلاش کن. بپر پایین!»

همه حیوان‌ها کنار می‌روند و جا خالی می‌کنند تا مبادا سنگینی ماه به آنها آسیب برساند. تنها فیل می‌ماند و ماه، آرام و بی‌صدا، روی کمر فیل می‎‌نشیند و تو گودی کمرش قل می‌خورد و بعد نرم و آهسته به میان حیوانات می‌رود و توپ گرد و نورانی آنها می‌شود.

«تو بغل کی بپرم» نوشته فریبا کلهر با تصویرگری فرید آمالی از سوی نشر نگارینه در 2000 نسخه و به قیمت 3000 تومان برای گروه سنی الف و ب منتشر شده است.

کد خبر 2150123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha