۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۵

بگذارید منم مثل شما خلافکار باشم!

بگذارید منم مثل شما خلافکار باشم!

«بزرگ‌ترها اجازه دهید!»، بزرگ‌ترها را با دغدغه‌های بچه‌ها آشنا می‌کند و خوشایندها و ناخوشایندهایشان. وقتی دروغ می‌گوییم و خلاف مقررات رفتار می‌کنیم، چگونه می‌توانیم از فرزندان خود انتظار داشته باشیم تا به درستی رفتار کنند؟

به گزارش خبرنگار مهر، «بزرگ‌ترها اجازه دهید!»، عنوان کتابی از فرشته قبادی با تصاویر حمیدرضا جهانی عابد است که از زبان بچه‌ها با بزرگ‌ترها سخن می‌گوید. بچه‌هایی که دوست دارند رنگ لباسشان را خود انتخاب کنند. جورابشان را دربیاورند و یواشکی زیر تخت پنهان کنند. وقتی دلشان نمی‌خواهد کسی را ببینند، در را به رویش باز نکنند یا اگر زیاد زنگ زد از بزرگ‌ترها خواهش کنند که بگویند او خواب است یا حوصله ندارد.

در بخشی از این کتاب آمده: «اجازه دهید! من هم بدون اجازه در حیاط مدرسه بازی کنم و تا کسی آمد فوری پنهان شوم، درست مثل شما زمانی که نباید ماشین بیرون ببرید و می‌برید و برای آن‌که پلیس شما را نبیند، دایم در حال پنهان شدن در کوچه پس کوچه‌ها هستید و در همان حال با اخم به من می‌گویید: «ببین عزیزم آدم کاری که خلاف است نباید انجام دهد، می‌فهمی؛ من مجبورم.»

یا «اجازه بدهید! من هروقت دلم خواست بگویم حوصله ندارم و شما بدون آن‌که اخم کنید مرا تنها بگذارید، درست مثل زمانی که شما به من و خیلی‌ها به راحتی همین عبارت را می‌گویید و ما اگرچه ناراحت می‌شویم ولی شما را تنها می‌گذاریم.»

«بزرگ‌ترها اجازه دهید!»، بزرگ‌ترها را با دغدغه‌های بچه‌ها آشنا می‌کند و خوشایندها و ناخوشایندهاشان. این جملات در آخرین برگ از کتاب آمده: «من، همه آنچه از شما دیده و آموخته‌ام به یاد می‌آورم نه آنچه شما فقط برای من می‌گویید» و این جملات ما را یاد مثل معروف «رطب خورده، منع رطب چون کند» می‌اندازد. وقتی دروغ می‌گوییم و خلاف مقررات رفتار می‌کنیم، چگونه می‌توانیم از فرزندان خود انتظار داشته باشیم تا به درستی رفتار کنند.

«بزرگ‌ترها اجازه دهید!»، عنوان کتابی از فرشته قبادی با تصاویر حمیدرضا جهانی عابد است که از سوی انتشارات نگارینه در 2000 نسخه و به قیمت 2000 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2139854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha