۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱:۰۱

عارف در شبکه جام جم:

برنامه های عملیاتی را در 22 فصل تنظیم کردم/ از هنر دیپلماسی علمی استفاده می کنیم

برنامه های عملیاتی را در 22 فصل تنظیم کردم/  از هنر دیپلماسی علمی استفاده می کنیم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی امشب خود گفت: برنامه عملیاتی در 22 فصل تنظیم کردم و برای بالا بردن عزت ایرانی از هنر دیپلماسی علمی استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا عارف در اولین برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی از شبکه جام جم پاسخگوی سئوالات ایرانیان خارج از کشور شد.

عارف در پاسخ به این سئوال که هدف اصلی شما در انتخابات ریاست جمهوری چیست گفت: هدف من پیشرفت کشور است. با سند چشم اندازی که داریم تلاش ما باید این باشد که با برنامه ریزی دقیق و علمی کشور را در جهت افق چشم انداز هدایت کنیم.

وی افزود: برنامه های عملیاتی را در 22 فصل تنظیم کرده ام که باکمک مردم عملی می شود.

معاون اول دولت اصلاحات که چه تلاشی برای عزت ایران خواهید داشت و چه تلاشی برای بالا بردن شان یک ایرانی دارید عنوان کرد: دغدغه ایرانیان عزت ایران است. تلاش می کنیم از همه امکانات برای ارتقاء جایگاه کشورمان استفاده کنیم . از هنر دیپلماسی علمی استفاده می کنیم . مزیت های خوبی داریم و از دیپلماسی علمی ، فرهنگی و رسانه ای برای تقویت ارتباط با کشورها استفاده می کنیم.

عارف ادامه داد: خاتمی مبتکر گفتگوی تمدنهاست و آیت الله هاشمی روابط حسنه ای با کشورهای اسلامی داشت که از اینها استفاده می کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهور افزود: تلاش ما این است که منازعات سیاسی بین کشورها را از مسائل دیگر جدا کنیم. بر این اساس می توانیم روابط خود را تقویت کنیم.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه اکنون با واقعیت تلخ مهاجرت مغزها مواجه هستیم خاطرنشان کرد: انتظار داریم نخبگان ایرانی در هر جایی به ایرانی بودنشان افتخار کنند و باید برای جذب آنها برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم با برخوردهایی که می شود نخبگان را فراری می دهیم. باید تلاش کنیم قدرت جذب نخبگانمان را بالا ببریم.

وی با تاکیدبر اینکه اطمینان می دهیم حمایت حداکثری از سرمایه ایرانیان خارج از کشور خواهیم داشت اضافه کرد: در بخش اقتصاد یکی از اولویت های اصلی ما جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه های جدیدی برای اشتغال طراحی کرده ایم تا یک میلیون شغل جدید ایجاد کنیم . طرح گسترش صنعت گردشگری را طراحی کردیم که اگر ایجاد شود 200 هزار فرصت شغلی به واسطه این طرح ایجاد می شود.

عارف ادامه داد: طرح ارتقاء جایگاه فناوری اطلاعات را داریم تا تولیدات علمی را به ثروت تبدیل کنیم.

معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به این سئوال که برای جذب دانشجویان خارج از کشور چه برنامه ای خواهید داشت گفت: اکنون 4 میلیون دانشجویان داریم اما نسبت استاد به دانشجو در وضعیت خوبی قرار ندارد باید چرخه علم را تقویت کنیم که در این راستا به نیروهای برجسته نیاز داریم و تلاش می کنیم از دانشجویان و نخبگان استفاده کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهور در پاسخ به این سئوال که برای گسترش فرهنگ ایران چه برنامه ای داریم اظهار داشت: فرهنگ جزء اولویت های ماست، کاهش تصدی دولت در این بخش را دنبال می کنیم. در هنر نگاه امنیتی حاکم شده که این نگاه صلاح نیست چرا که ما نیاز به یک سینما و تئاتر پویا داریم.

وی افزود: نشر و کتاب در وضعیت خوبی ندارد آثار مکتوب محدود است بدنبال قانون کتاب هستیم که هم ناشر و هم نویسنده بدون دغدغه کار خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر برنامه تلویزیونی محمدرضا عارف در شبکه جام جم در اواسط برنامه به صورت ناگهانی قطع شد.

کد خبر 2063631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha