۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۰۹

قربان‌حسنى:

سالن های ورزشی بدون پرداخت اجاره بها را برای جانبازان‌ و‌ معلولين پیگیری می کنیم

سالن های ورزشی بدون پرداخت اجاره بها را برای جانبازان‌ و‌ معلولين پیگیری می کنیم

اراک - خبرگزاری مهر: دبير فدراسيون ورزش‌هاى جانبازان‌و‌معلولين گفت: سالن های ورزشی بدون پرداخت اجاره بها را برای هیئت های رشته های ورزشی جانبازان‌و‌معلولين پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبى قربان‌حسنى عصر یکشنبه در مجمع عمومی سالانه هیئت ورزش‌های جانبازان‌و‌معلولین استان مرکزی افزود: هدف ما  تعریف سالن هایی برای هیئت ها بدون پرداخت اجاره بها است که در این صورت کلیه رشته ها پوشش داده می شوند و برخی ساعات نیز از سوی هیئت اجاره داده می شوند و هزینه های جاری سالن ها تامین می شود.

وی با اشاره به مشکلات تامین اعتبار و تامین سالنهای اختصاصی برای هیئتهای ورزشی معلولان و جانبازان ادامه داد: امیدواریم این مشکلات با پیگیری های فدراسیون رفع و ورزشکاران همچون گذشته حضوری پر رنگ در مسابقات جهانی داشته باشند.

دبير فدراسيون ورزش‌هاى جانبازان‌و‌معلولين با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در سال ۷۶ که براساس آن درآمدی برای این بخش در نظر گرفته شد٬ اضافه کرد: در این بخش با اعتباراتی که طی چند سال تحقق یافت سالن های ویژه معلولان با اعتبارات تربیت بدنی تکمیل شد.

قربان حسنی با بیان اینکه  هم اکنون ۱۹ رشته ورزشی در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین فعال است که در هر استان به تناسب توانایی و استعدادی تنها تعدادی از رشته ها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۱۴ رشته فعال در حوزه ورزش‌هاى جانبازان‌و‌معلولين وجود دارد٬ افزود: این ورزش ها به تناسب ورزشکاران در بخش بانوان و آقایان فعالیت می کنند.

دبير فدراسيون ورزش‌هاى جانبازان‌و‌معلولين همچنین از راه اندازی سه رشته ورزشی در فدراسیون خبر داد و اضافه کرد: در سال جاری بدمینتون٬ شمشیربازی و قایقرانی راه اندازی شد اما هنوز فعالیت زیادی ندارند.

نبود اسپانسر و کمبود اعتبار در استان

حسنی با بیان اینکه هم اکنون بیش از چهل رشته ورزشی در کشور فعال است٬ اظهارکرد: رشته های فعال در بخش معلولین در سطح جهان بیش از چهل رشته است و هم اکنون بیش از یکصد ورزشکار ملی در این فدراسیون وجود دارد.

رییس هیئت ورزش‌های جانبازان‌و‌معلولین استان مرکزی٬ در این مجمع ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی گفت: اعزام تیم‌های ملی و حضور ورزشکاران هیئت ورزش‌های جانبازان‌و‌معلولین به مسابقات جهانی و کشوری یکی از خواسته‌های این ورزشکاران و هیئتهای ورزشی است.

ابراهیم نصیری همچنین از انعقاد قراردادهای باشگاه ها استان های دیگر با ورزشکاران بدون هماهنگی با هیئت ابراز نگرانی کرد و افزود: اگر فدارسیون بر این مهم نظارتی داشته باشد مشکلات برای ورزشکاران و تیم ها به وجود نمی آید.

وی با اشاره به نبود اسپانسر و کمبود اعتبار در این استان٬ اظهار کرد: برای حضور در بسیاری از مسابقات لیگ نیز به دلیل هزینه های ورودی معذوریم.

نصیری با بیان اینکه هیئت ورزش‌های جانبازان‌و‌معلولین استان مرکزی جزو سه هیئت برتر استان است٬ تصریح کرد: هیئت ورزش‌های جانبازان‌و‌معلولین استان مرکزی در کشور نیز به دلیل تلاش های صورت گرفته به عنوان هیئت برتر شناخته شد.

رییس هیئت ورزش‌های جانبازان‌و‌معلولین استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از میزبانی مرحله سوم مسابقات بسکتبال با ویلچر لیگ برتر خبر داد و خاطر نشان کرد: این مسابقات نیمه دوم آبان ماه سال جاری در اراک با حضور تیم های آمل٬ زنجان٬ قم و اراک برگزار میشود.

 

کد خبر 2155076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha