۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳

گزارش مهر/

خونی که بر طومار کربلا و مظلومیت امام حسین (ع) مُهر شد/ علی اصغر مظهر مظلومیت اهل بیت (ع)

خونی که بر طومار کربلا و مظلومیت امام حسین (ع) مُهر شد/ علی اصغر مظهر مظلومیت اهل بیت (ع)

شاهرود - خبرگزاری مهر: کربلاست و خورشیدی چون حسین (ع) و ستاره ای چون علی اصغر(ع) و خونی که بر طومار کربلا و مظلومیت امام سوم شیعیان مُهر شد و عشق از گلوی پروانه ای شش ماهه طلوع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز آسمان خودش را روی شانه های زمین سبک می کند و لالایی های مادران شاهرودی بوی کربلا گرفته است، اشک های ملائک برای تطهیر خاک می آید تا آن را آماده پذیرش پیکری کند که قلب زمین را هم به لرزه در خواهد در آورد.

امروز عشق به دنیا می آید، با همه کوچکی و شیرینی اش و خواب دنیا را آشفته می کند، قصه تشنه ترین لب های کوچک دنیا امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی تکرار شد، این لالایی برای سکوت خوانده می شود، این لالایی برای اشک، برای پروانه، برای عشق خوانده می شود " لالا لالا گل بیسر، لالا لالا علی اصغر".

امروز مادران شاهرودی به همراه شیرخوارگان خود در سه نقطه از این شهر گرد هم آمدند و بر مظلومیت شش ماه حضرت ابا عبدا لله الحسین (ع) گریستند و با ناله های رباب همنوا شدند.

در رجعت از قاتلان علی اصغر سوال می شود به کدامین گناه او را کشتید

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در حاشیه برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مهدیه شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه "عبدالله بن الحسین" طفل شیرخوار امام حسین علیه السلام مشهور به "علی اصغر" است گفت: نام مادرکوچکترین شهید کربلا "رباب" دختر " امرء القیس بن عدی بن اوس بن جابر بن کعب بن علیم بن جناب بن کلب" است.

حجت الاسلام علی شکری با بیان این مطلب که یکی از کسانی که در رکاب حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام به شهادت رسید و سند مظلومیت حضرت تا آخر تاریخ شد طفل شش ماهه اوست افزود: علی اصغر به مقامی رسیده که لقب باب الحوائج را به وی داده اند، و او همان کسی است که موقع رجعت و در قیامت از قاتلانش سئوال می‌شود که به چه گناهی او را کشتید.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه شیرخوارگان حسینی از سال 1382 در مهدیه تهران آغاز شد و بازتاب باور ناپذیر و اثرگذار و غیر قابل تصوری از آن در میان مردم مشاهده شد خاطر نشان کرد: بعد از هر سال این مراسم در شهرهای مختلف داخل و خارج کشور و به یاد شش ماهه امام حسین (ع) انجام می شود و با استقبال خوب خانواده ها روبرو می شود.

اگر خون علی اصغر به زمین می ریخت عذاب خدا بر زمین و زمینیان نازل می شد

مسئول تبیان استان سمنان نیز در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که چرا خون مقدس علی اصغر علیه‌السلام به زمین برنگشت عنوان کرد: سه دلیل می توان در این مورد ذکر کرد دلیل اول این که شاید بتوان گفت برنگشتن آن خون مقدس به این دلیل بوده که در حکمت حقه حقیقیه، مقرر است که اجسام لطیفه مایل به محیط ‌باشد همانطور که اجسام کثیفه میل به مرکز و سفل می کنند پس آن خون لطیف به محیط میل کرد.

حجت الاسلام جواد عرب اسدی با اشاره به اینکه سر دیگر این مطلب را در این است که اصلا این خون نباید به زمین بر میگشت تصریح کرد: ملائکه آسمان می‌خواستند خون را در شیشه‌ای بهشتی تحفه و هدیه به سوی جنت ببرند چنانچه این مطلب در زیارت چهارم تحفه الزائر وارد شده است.

وی دلیل سوم این امر را نزول عذاب بر زمینیان دانست و اذعان داشت اگر خون علی اصغر علیه‌السلام به زمین می‌ریخت عذاب نازل می‌شد چنانچه بعضی مورخین نقل کرده اند و خداوند این عذاب را برای زمینیان تا مدت معین به تاخیر انداخت.

در آغوش گرفتن علی اصغر اعلام مظلومیت اهل بیت به جهانیان

مسئول تبیان استان سمنان با اشاره به این که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هرگز تقاضای آب از دشمن نکرد ادامه داد: شهید مطهری در این باره می گوید: " باور نكنيد كه ابا عبدالله چنين درخواستي كرده باشد، حسين اهل اين جور درخواستها نبود، بلكه او در مقابل لشكر دشمن مي ايستد و فرياد مي كند "مردم كوفه آن ناكس پسر ناكس، آن زنا زاده پسر زنازاده فرمانده كل شما، آن كسي كه به فرمان او آمده ايد به من گفته است كه از اين دو كار يكي را انتخاب كن يا شمشير يا تن به ذلت دادن، آيا من تن به ذلت بدهم، هيهات كه زير بار ذلت بروم".

عرب اسدی ابراز داشت: اگر امام حسين ـ عليه السلام ـ در آن لحظه سخت، علي اصغر را در آغوش مي گيرد، براي اعلام مظلوميّت اهل بيت به جهانيان و براي رسيدن هر چه بيشتر نداي عاشورا به جهان و جهانيان است نه براي آب خواستن.

وی به سخن جرجی زیدان از نویسندگان مشهور مسیحی در کتاب خود درباره علی اصغر (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این نویسنده مسیحی می گوید: "شهادت این طفل بی گناه، مظلومیت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام را ثابت می‌کند چرا که اگر شهادت این طفل نبود، امکان داشت دستگاه تبلیغاتی بنی‌امیه واقعه عاشورا را طوری دیگر و وارونه جلوه دهد و بگویند ای مردم، این‌ها مردانی مسلح بودند که برای تصاحب قدرت و حکومت دست به مبارزه زده‌اند و ما باتمام قدرت در مقابل آن‌ها ایستاده‌ایم".

مسئول تبیان استان سمنان در خاتمه تصریح کرد: این نویسنده می افزاید "ولی با شهادت حضرت علی اصغر علیه‌السلام این نقشه دستگاه تبلیغات بنی‌امیه را نقش بر آب کرده هر انسانی به هر آئین و مذهبی این سئوال را از بنی‌امیه می‌کند که طفل شیرخوار گناهی نداشت که شما او را کشتید."

.......................................
گزارش از الهام صادقی

تصاویر از منصوره قلیچی

کد خبر 2171627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha