۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۴۹

آیت الله دری نجف‌آبادی:

مذاکرات هسته‌ای بدون شتاب زدگی دنبال شود/ سنگ‌اندازی فرانسوی‌ها قابل پذیرش نیست

مذاکرات هسته‌ای بدون شتاب زدگی دنبال شود/ سنگ‌اندازی فرانسوی‌ها قابل پذیرش نیست

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهر اراک با تاکید بر اینکه شتاب زدگی مانع تصمیم صحیح می شود، گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی تا کنون نشان داد با عقلانیت برای منافع ایران تلاش کرده است که امیدواریم این مذاکرات بدون شتاب زدگی و جنجالهای سیاسی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای شهر اراک افزود: غربی‌ها اعلام می‌کنند که به توافق نرسیدن بهتر از توافق بد است و با این اقدام قصد دارند که ایران اسلامی تشنه توافق شود و به خواسته های آنها تن دهد.

وی با بیان این که غنی سازی 20 درصد انرژی هسته‌ای سرمایه ملی است اظهار کرد: قصد نداریم سرمایه ملی را که با تلاش‌های شبانه‌روزی متخصصان کشورمان به دست آمده را از دست بدهیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای عضو 5+1 گفت: ایران بر اساس اعتبار مدنی، فرهنگی، اخلاقی و دینی خود و فضایی که در دنیا به وجود آورده است به دنبال مذاکره است و فضای عقلانیت را حاکم کرده است.

وی با بیان اینکه با نرمش قهرمانانه ایران، در هر صورت ایران برنده است، ادامه داد: غرب اگر در موضع خود مذاکرات و شرایط ایران را بپذیرد یا نپذیرد ما معتقدیم با این مذاکرات که محور ان تدبیر مقام معظم رهبری است ملت ایران پیروز شدند.

امام جمعه اراک ادامه داد: مردم ایران اهل معامله برد برد و نرمش قهرمانانه هستند اما سازش با جنایت کاران و صهیونیست‌ها تکفیری‌ها نمی‌پزیرند و پرونده، فقط پرونده هسته ای است.

وی با تاکید بر پذیرش حق مسلم ایران از سوی غرب ادامه داد: مذاکراتی که در آن حقوق مسلم ایران به رسمیت شناخته نشود هیچ ارزشی نخواهد داشت.

سنگ اندازی فرانسوی‌ها قابل پذیرش نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امروز اگر مذاکره‌ای صورت گیرد به خاطر این است که غرب حق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد اما می‌بینیم پشت پرده با فرانسوی‌ها تقسیم کار می‌کنند و سنگ‌اندازی می‌کنند که قابل پذیرش نیست.

دری نجف‌آبادی افزود: اسرائیل عضو آژانس نیست اما 400 کلاهک هسته‌ای دارد کشورهای دیگری هم هستند که عضو آژانس نیستند ولی دارای سلاح‌های اتمی هستند و کسی به آنها ایراد نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح‌های اتمی تصریح کرد: ایران یکی از اعضای فعال آژانس است که استفاده از سلاح‌های اتمی را حرام می‌داند و به تمام قوانین آژانس پایبند است اما می‌بینیم سنگ‌اندازی‌های فراوانی در راه پیشرفت ایران انجام می‌شود.

امام جمعه اراک با انتقاد از برخورد دوگانه غرب خاطرنشان کرد: امروز برخورد دوگانه غرب در رابطه با مسائل هسته‌ای، حقوق بشر و در رابطه با تروریسم غیرقابل تحمل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت امام حسین(ع) گفت: وجود مبارک امام حسین(ع) قرآن ناطق است، قرآن کتاب خدا و معجزه پیامبر است و زبان قرآن اهل‌بیت(ع) هستند، پیامبر قرآن را همچون سرمایه‌ای ارزشمند در بین بشریت به یادگار گذاشت.

امام جمعه اراک تأکید کرد: اهل بیت (ع) کلید و چراغ راه هدایت و معلم علم و حکمت هستند و باید از آنها درس انسانیت بیاموزیم. کتاب عاشورا کتاب معرفت و بیداری و جانفشانی در راه خدا است و امروز بیش از هر زمان دیگری اسلام به شجاعت و احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر نیازمند است.

امام حسین برای احیای اسلام و قرآن قیام کرد

وی اظهار داشت: امام حسین برای احیای اسلام و قرآن قیام کرد، جان را فدای اسلام کرد تا در جامعه اسلامی اسلام زنده شود. هنر جامعه اسلامی به این است که اسلام در آن زنده باشد و این درس بزرگ عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یاد آور شد: مردم ایران همواره عاشق و دلداده عاشورا و سیدالشهدا (ع) بوده و هستند و انقلاب اسلامی نیز ادامه مسیر نهضت کربلا است و این چراغ فروزان تا قیامت روشن خواهد ماند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد:برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم عاشورا و تاسوعا باید به مستکبران و صهیونیست ها این پیام را می دهیم که ما عاشق فضائل حسینی پشت سر و زیر سایه ولی عصر (عج) و نائب بر حقش امام خامنه ای هستیم.

ایران اسلامی به برکت امام راحل، خون شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به یک قدرت بی چون چرا در منطقه و جهان تبدیل شده و هیچ قدرتی نمی تواند نقش خردمندانه ایران و حق ملت این سرزمین را نادیده بگیرد.

کد خبر 2175427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha