۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۰

مظفری خبرداد:

10 برنامه محوری برای ارتقاء و توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی تدوین شد

10 برنامه محوری برای ارتقاء و توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی تدوین شد

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: به منظور تحقق توسعه بخش کشاورزی و افزایش ضریب امنیت غذایی در استان، 10 برنامه محوری با 30 شاخص کمی و کیفی تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مظفری ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: اجرای برنامه های ارتقاء و توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی طی پنج سال انجام می شود.

وی ادامه داد: ایجاد الگوهای کشاورزی، ساختار نوین تولید و توسعه فن آوری ها، ایجاد و توسعه واحدهای دامداری مکانیزه، توسعه مجتمع های گلخانه ای و ایجاد شهرک کشاورزی به منظور افزایش بهره وری در تولید و کاهش مصرف آب، اجرای سیستم آبیاری نوین و احداث کانال های آبیاری مدرن از جمله برنامه های محوری این طرح است.

مظفری توسعه مکانیزاسیون و تقویت تشکل های بخش کشاورزی وتوسعه آن به منظور مشارکت در تصمیم گیریها و توسعه صنایع تبدیلی را از دیگر برنامه های توسعه بخش کشاورزی در استان برشمرد .

وی اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف و تحقق یافتن برنامه تدوین شده اجرای  سیستم آبیاری نوین و تحت فشار در سطح  190 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان،احیا و بازسازی 200  رشته قنات، احداث 13 هزار کانال انتقال آب به شکل مدرن و توسعه ظریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از 2.1 دهم درصد به3.1 دهم درصد و افزایش 328 دستگاه تراکتور و 19 دستگاه کمباین به ناوگان و ادوات کشاورزی در طول یک برنامه پنج ساله اجرا می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان توزیع سالانه 60 هزارتن کودشیمیایی بین کشاورزان، توزیعسه هزارتن انواع بذر اصلاح شده ، توزیع سالانه 143 میلیون لیتر سوخت برای دستگاه و ادوات کشاورزی اعزام 250 نفر از فارغ التحصیلان و کارشناسان کشاورزی برای نظارت برمزارع کشت شده را از دیگر برنامه های حمایتی این سازمان برای رسیدن به امنیت غذایی است.

وی گفت: با اتکا بر توانمندی ها و تولیدات بخش کشاورزی و خودکفایی در این بخش می توان استقلال و حماسه اقتصادی آفرید.

کد خبر 2183386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha