۱۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۱

حجت الاسلام كوثري:

روحيه بسيجي و ولايت مداري امتياز مهم دانشجويان ايراني است

روحيه بسيجي و ولايت مداري امتياز مهم دانشجويان ايراني است

شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان گفت: داشتن روحيه بسيجي، ولايت مداري و دلسوزي براي كشور و اداره آن از امتيازات مهم دانشجويان ايران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلاي نماز جمعه شهر شيروان برگزار شد، با اشاره به مسئله رشوه خواري در جامعه اظهار كرد: پديده شوم رشوه و رشوه خواري از بلاهاي جوامع بشري و نابودكننده عدالت و حقوق اجتماعي است.

وي افزود: يكي از احكام اسلام در حوزه اقتصادي، اجتماعي و حكومتي مبارزه به رشوه خواري است.

حجت الاسلام كوثري گفت: دين اسلام رشوه را از گناهان كبيره برشمرده و حرام دانسته، بر اساس احكام اسلامي رشوه دهنده و رشوه گيرنده و واسطه در رشوه همه اهل جهنم خواهند بود.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شيروان در ادامه با تبريك به مناسبت ميلاد امام محمدباقر(ع)، عنوان كرد: توسعه علمي، فرهنگي و فقه اسلامي مديون زحمات اين امام همام است.

حجت الاسلام كوثري همچنين با گراميداشت روز دانشجو افزود: امروز دانشجويان كشور معنويت گرا، استكبارستيز، عدالت جو، طالب كمالات و فضائل اخلاقي و انساني، حاضر در عرصه هاي سياسي، فتح كننده قله هاي رشد علمي و داراي ابتكار و نوآوري در عرصه هاي مختلف است.

خطيب نماز جمعه شيروان تصريح كرد: علاوه بر اين داشتن روحيه بسيجي، ولايت مداري و دلسوزي براي كشور و اداره آن از امتيازات مهم دانشجويان ايران است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز تشكيل شوراي انقلاب فرهنگي در نوزدهم آذر سال 63 افزود: با اين كه در اين راستا اقدامات خوبي صورت گرفته اما با توجه به وسعت جبهه فرهنگي و نياز به مقابله جدي با تهاجم فرهنگي، فرهنگ در كشور ما همچنان مظلوم است.

حجت الاسلام كوثري اضافه كرد: مقام معظم رهبري نيز مي فرمايند: از بخش فرهنگي رفع مظلوميت كنيد، در عرصه فرهنگ بنده به معناي واقعي كلمه احساس نگراني مي كنم و حقيقتا دغدغه دارم.

دولت مچ گيري و نبش قبر نكند

امام جمعه شيروان در ادامه ضمن قدرداني از زحمات دولت يازدهم در حوزه هاي مختلف با اشاره به ارائه عملكرد 100 روزه دولت از زبان رئيس جمهور، گفت: خوب است مچ گيري ها را كنار بگذاريم و نبش قبر ديگران را برخود حرام بدانيم.

حجت الاسلام كوثري اضافه كرد: بهتر است دولت به كارهاي پيش روي خود بپردازد و فضاي آرام جامعه را با طرح برخي موضوعات به هم نزند.

امام جمعه شيروان همچنين با اشاره به روز جهاني حقوق بشر، اظهار كرد: تصويب اعلاميه حقوق بشر در سازمان ملل در سال 1948 ميلادي براي  فريفتن ملت ها و شعار طرفداري از  آن نيز براي بلعيدن مردم مظلوم بود.

کد خبر 2189688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha