۴ دی ۱۳۹۲، ۸:۵۷

اخبار کوتاه استان مرکزی/

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اراك منصوب شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اراك منصوب شد

اراک - خبرگزاری مهر: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طي حكمي دكتر حسن طاهراحمدي را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني اراك منصوب كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از متن وزیر بهداشت در اين حكم آمده است: جناب آقاي دكتر حسن طاهراحمدي نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالي به موجب اين ابلاغ به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني اراك منصوب مي شويد.

دكتر سيد حسن هاشمي در این حکم، تامين، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم بويژه محرومين و نيازمندان، ارتقاء برنامه هاي جاري حوزه هاي بهداشتي درماني، آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و دانشجویی، عملياتي نمودن برنامه پنجم توسعه و برنامه سلامت دولت يازدهم ، توسعه عدالت در سلامت در حوزه ماموريت خود و توجه به امر اعتدال، توانمندي وشايسته سالاري در انتصابات و تكريم اعضاي هيئت علمي و كاركنان حوزه‌ سلامت را از جمله ماموریتهای سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني اراك عنوان کرده است.

پیش از این دکتر مجید رمضانی مدیریت دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني اراك را بر عهده داشت.

برگزاری دوره آموزش بهداشت و درمان مددجویان در ساوه

مدیر امداد شهرستان ساوه از برگزاری یک دوره آموزش بهداشت و درمان برای 41 نفر از مددجویان تحت حمایت این شهرستان خبر داد.

محمد محمودی با اعلام این خبر گفت: آشنائی با بیماری ایدزو راه های پیشگیری ودرمان آن از جمله مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی بوده است که توسط کارشناس خبره بهداشت و درمان به شرکت کنندگان آموزش داده شده است.

وی افزود : ایدز و علت و شیوع آن و راههای انتقال این بیماری ، لزوم اهمیت بهداشت فردی و رعایت مسائل بهداشتی از دیگر  مواردی بوده است که در این دوره به آن پرداخته شده است.


جمع آوری بالغ بر یک میلیارد و 668 میلیون ریال صدقه در محلات

مدیر کمیته امداد شهرستان محلات گفت: مردم این شهرستان در هشت ماهه سال جاری  بالغ بر یک میلیاردو 668 میلیون ریال به صورت صدقه به نیازمندان کمک کردند.

غلامعلی رفیعی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 10 هزارو 237 صندوق صدقات در سطح این شهرستان فعال است گفت: همچنین مردم محلات  453میلیون ریال زکات در هشت ماهه نخست سال پرداخت کرده اند.

وی در ادامه مسجد محوری و دریافت زکات در مساجد را از اقدامات خوب عنوان کرد و گفت : مساجد کانونهای خوبی برای دریافت زکات و شناسایی درست مصارف آن هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان محلات یادآور شد: در طی هشت ماهه سال جاری مبلغ بالغ بر 245 میلیون ریال بعنوان سایر وجوهات امانی به این نهاد کمک شده است.

5 دوره آموزش ترویج منابع کشاورزی در روستاهای خمین برگزار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خمین گفت: 5 دوره آموزش ترویج منابع کشاورزی در یک ماه گذشته در روستاهای شهرستان خمین برگزار شد.

احمد رضا اسدی افزود: این دوره ها در روستاهای چنار، دربند، قره کهریز، دهنو و کاظم آباد برگزار و بهره برداران در زمینه مدیریت چرا، نحوه صحیح بهره برداری از محصولات فرعی و آبخیز داری آموزش های لازم را فراگرفتند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره ها 12 نفر حضور داشتند ادامه داد: شرکت کنندگان در خصوص مدیریت چرا و جلوگیری از چرای زودرس، چرای مفرط، فصل چرا، مدت زمان چرا و همچنین نحوه استفاده ی مناسب از مرتع و قرق مراتع توجیه شدند.

کد خبر 2201936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha