۱ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۵۱

حجت الاسلام چمانی خبر داد:

تدوین 150 برنامه فرهنگی گرامیداشت دهه فجر در هیئت های مذهبی استان مرکزی

تدوین 150 برنامه فرهنگی گرامیداشت دهه فجر در هیئت های مذهبی استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تدوین 150 برنامه فرهنگی گرامیداشت دهه فجر در هیات های مذهبی و کانونهای اسلامی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  داود چمانی شامگاه دوشنبه در نشست کمیته هیئت های مذهبی و کانونهای اسلامی ستاد دهه فجر شهرستان اراک گفت: کمیته قرآن و کمیته هیئت های مذهبی و کانونهای اسلامی ستاد دهه فجر استان مرکزی بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا با برگزاری جلسات مختلف برگزاری 45 برنامه فرهنگی در کمیته قرآنی و 150 برنامه فرهنگی در کمیته هیئت های مذهبی و کانونهای اسلامی استان تدوین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور فعال هیات های مذهبی و کانونهای اسلامی در برپایی چشن های پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضروریست.

شکل گیری بیداری های اسلامی در طول سالهای اخیر

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که دهه فجر بارقه امیدی را در دل همه مسلمانان و آزادیخواهان دنیا ایجاد کرد، گفت: شکل گیری بیداری های اسلامی در طول سالهای اخیر بیانگر نقش انقلاب اسلامی ایران در آگاهی و هوشیاری مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام چمانی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام  رسمی تشیع است که پایه و اسا آن بر اساس آموزه های قرآنی و سفارشات اهل بیت شکل گرفته و شاهکاری است که به دست توانمند امام راحل با احیا اصل امامت و امت به حقیقت پیوست.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام ولایی است که به پشتوانه مردم ولایی در ایران اسلامی به پیروزی رسید گفت: برگزاری ویژه رنامه های ایام الله دهه فجر باید با هدف یادآوری دوران قبل از پیروزی انقلاب برای نسلهای گوناگون انقلاب از جمله نسل سوم برگزار شود.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی صحیح در مسیر تداوم انقلاب اسلامی ایران گفت: مقابله با موانع پیش روی انقلاب و چاره اندیشی پیرامون مشکلات فرهنگی موجود از جمله اقداماتی است که باید به جد در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون هستند

حجت الاسلام چمانی تاکید کرد: تداوم انقلاب در گرو پیشه صبر، درایت و تدبیر و تبعیت از ولی فقیه است.

وی ادامه داد: هیئت های مذهبی و کانونی اسلامی باید در ایام الله دهه فجر تشریح اندیشه های امام و رهبری، بازناسی نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و آسیب شناسی انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند.

مسئول تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دهه فجر فرصت خوبی برای ادای دین به انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام مجید احمدی افزود: ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون هستند و باید در این ایام با حضور پرشور خود در برنامه های دهه فجر دین خود را به این نظام ادا کنند.

وی ادامه داد: تشکل های دینی و هیات های مذهبی باید با شاخصه های ویژه های خود در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند.

مسئول تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جشن های انقلاب در مساجد و دعوتاز سخنرانان برای تشریح ابعاد مختلف انقلاب برای مردم ضروریست.

کد خبر 2217505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha