۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۳۵

هاشمی‌طبا در گفتگو با مهر:

برگزیدن قهرمانان المپیک نقطه عطف انتخابات بود/ قبلی‌ها اساسنامه را لگدمال کردند

برگزیدن قهرمانان المپیک نقطه عطف انتخابات بود/ قبلی‌ها اساسنامه را لگدمال کردند

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه کاری با انتخابات ندارد و امیدوار است کمیته المپیک با قدرت‌کار خودش را پیش ببرد، گفت: به نظرم انتخاب دو قهرمان المپیک در این مجمع نقطه عطفی برای کمیته ملی المپیک خواهد بود.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفتگو باخبرنگار مهر، در خصوص انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: الحمدالله دوستانی که رای آوردند، موفق خواهند بود. به نظرم یک موضوع جدیدی را در این انتخابات شاهد بودیم و آن انتخاب شدن دو قهرمان المپیک در مجمع بود که نقطه عطفی برای کمیته ملی المپیک است و من امیدوارم با همکاری دبیر و خادم شاهد اتفاقات تازه‌ای در ورزش باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما این انتخابات را دموکراتیک می‌دانید؟، عنوان کرد: صحبت‌های برخی از آقایان مانند علی کفاشیان را خواندم که گفته بود در ادوار قبل به ما می‌گفتند به چه کسی رای بدهیم. برخی دیگر نیز این حرف‌ها را مطرح کردند که در حقیقت آنها خودشان را زیر سئوال بردند. الان هم شاید این صحبت‌ها مطرح باشد که دوستان به چه کسانی رای بدهند ولی من این موضوع را قبول نمی‌کنم چرا که همین افراد باید با شعور خود رای بدهند و در قبال آن مسئول هستند.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی اضافه کرد: البته در برخی دوره‌ها اقدامات بدی انجام گرفته بود، بطور مثال در سال 82 تمهیداتی را اندیشیدند از جمله اینکه برخی روسای فدراسیون‌ها برکنار شدند و به بعضی دیگر گفتند به جای کسانی دیگر در انتخابات حاضر شوند. وزیر حق دارد در خصوص دموکراتیک بودن انتخابات صحبت کند ولی من پنهان کاری را قبول ندارم. ضمن اینکه در این دوره هم افرادی که حضور داشتند کارهای بدی را انجام دادند از جمله اینکه مانع حضور خیلی‌ها از جمله خودم در انتخابات شدند.

وی در واکنش به این اظهارنظر وزیر ورزش که عنوان کرد باید تمهیداتی اندیشیده شود تا همه افراد در انتخابات حاضر شوند، یادآور شد: اینکه هر کسی ادعایی دارد، نمی‌شود در انتخابات شرکت کند و باید بر اساس  اساسنامه حضور پیدا کند ولی باید بگوییم این دفعه مسئولان قبلی کمیته المپیک اساسنامه را لگدمال کردند تا کسی مانند من نتواند در انتخابات شرکت کند. البته برای من مشکلی پیش نیامده و انتخابات هم انجام گرفته است.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان قصد شکایت از برخی‌ها در IOC را دارید؟، بیان کرد: احتمال دارد در مورد برخی افراد پیگیری‌هایی را انجام بدهم. من کاری با انتخابات ندارم و امیدوارم کمیته المپیک با قدرت‌کار خودش را پیش ببرد.

وی درباره تغییرات صورت گرفته و عدم حضور علی آبادی، افشارزاده و قدمی در چارت جدید این کمیته خاطرنشان کرد: خیلی‌ها از کمیته المپیک رفتند و البته پیش بینی من این بود که با توجه به شرایط این آقایان نتوانند رای بیاورند یا در انتخابات شرکت کنند. در این بین افشارزاده به خاطر بازنشسته بودن منع قانونی داشت، هر چند که آقایان هر کسی را که دوست داشتند تعیین صلاحیت کردند و برای برخی بازنشسته‌ها نیز مجوز لازم را گرفتند.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی همچنین گفت: من شخصا به دوستان تبریک گفتم. با کیومرث هاشمی هم صحبت کردم و به عنوان رئیس جدید کمیته المپیک به وی تبریک گفتم. به هر حال از این پس این دوستان مسئولیت دارند و باید در قبال آن پاسخگو باشند.

کد خبر 2218316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha