۸ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۴۹

گزارش مهر/

مردم استان مرکزی آماده جشن و سرور روزهای پیروزی/ لزوم تبیین علل پیروزی انقلاب برای نسل جدید

مردم استان مرکزی آماده جشن و سرور روزهای پیروزی/ لزوم تبیین علل پیروزی انقلاب برای نسل جدید

اراک – خبرگزاری مهر: شهر پُر شده از پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و مردم استان مرکزی آماده جشن و سرور روزهایی هستند که یادآور بهار در دل سیاهی و سردی بود، هنوز خیلی از پدرها و مادرها شعارها و دلهره و مبارزات آن روزها را به یاد دارند، روزهایی که ملت دست به دست هم داده بودند تا با رهبری پیرِ بزرگشان، خفقان و دیکتاتوری را به زانو درآورند.

به گزارش خبرنگار مهر، دهه فجر آیینه تمام نمای انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی مکتبی است که راه و سلوکِ مبارزه با استعمار و استکبار را تعلیم می دهد، مکتبی که باید در همه اعصار و برای تمامی نسل ها الگو باشد.

اما در میان آن هایی که روزهای پرشور انقلاب را دیده اند و لمس کرده اند، در میان آنان که هنوز هیجان شعارنویسی بر دیوارها را به یاد دارند و در میان سفیر پیروزی تمام الله اکبرهای شبانه ، این نسل های بعد از انقلاب هستند که فقط شنیده اند و گاه برخی تصاویر را از تلویزیون دیده اند و شاید به جرات بتوان گفت که از این چشمه جوشان و کلاس آزادی خواهی سیراب نشده اند.

نزدیک به سه دهه است که برنامه های بسیاری در دهه فجر برگزار شده است، اما نکته قابل تامل این است که این برنامه ها چقدر نسل های بعد از انقلاب و نسل امروز را به شناخت زیربنایی و آگاهی آنها در این زمینه رسانده است.

ایام الله دهه فجر با هدف یادآوری دوران انقلاب

برگزاری متفاوت برنامه های دهه فجر امسال مورد تاکید و سفارش مسئولان استان بوده است که قطعا نشان از حساسیت این بحث دارد،  به طور حتم شناخت کامل و درست از انقلاب و شرایط بروز آن، به طور زیربنایی در نسل امروز باعث بروز اتفاقات واقعی خواهد شد.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام ولایی است که به پشتوانه مردم ولایی در ایران اسلامی به پیروزی رسید گفت: برگزاری ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر باید با هدف یادآوری دوران قبل از پیروزی انقلاب برای نسلهای گوناگون انقلاب از جمله نسل سوم برگزار شود.

حجت الاسلام داوود چمانی تاکید کرد: تشریح اندیشه های امام و رهبری، بازشناسی نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و آسیب شناسی انقلاب باید رئوس برنامه های دهه فجر باشد.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی صحیح در مسیر تداوم انقلاب اسلامی ایران افزود: مقابله با موانع پیش روی انقلاب و چاره اندیشی پیرامون مشکلات فرهنگی موجود از جمله اقداماتی است که باید به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام  رسمی تشیع است

حجت الاسلام چمانی با بیان اینکه تداوم انقلاب در گرو پیشه صبر، درایت و تدبیر و تبعیت از ولی فقیه است، افزود: انقلاب اسلامی ایران در سه دهه گذشته با پیروی از اصل ولایت فقیه الگویی شایسته برای مسلمانان جهان بوده است.

وی شکل گیری بیداری های اسلامی در طول سالهای اخیرا یکی از دلایل بیداری اسلامی در جهان خواند و اظهار کرد: دهه فجر بارقه امید در دل همه مسلمانان و آزادیخواهان دنیا ایجاد کرد و در ایجاد آگاهی و هوشیاری مسلمانان جهان موثر بوده است.

حجت الاسلام چمانی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام  رسمی تشیع است که پایه و اساس آن بر اساس آموزه های قرآنی و سفارشات اهل بیت شکل گرفته و شاهکاری است که به دست توانمند امام راحل با احیا اصل امامت و امت به حقیقت پیوست.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: محوریت برنامه های برگزاری در دهه فجر ِامسال با  حضور مردم تبیین شده است.

محوریت برنامه های برگزاری در دهه فجر ِامسال

حجت الاسلام عباس هاشمی با بیان اینکه برنامه های دهه فجر و شناخت درست از انقلاب اسلامی می تواند تدبیری در برابر جنگ نرم باشد، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 35 سال اخیر به موفقیت های چشمگیری در بخشهای مختلف دست یافته که باید با بیان این موفقیت ها و دستاوردها زمینه خنثی شدن توطئه های دشمنان اسلام در جنگ نرم را فراهم کرد.

وی  با تاکید بر تبیین شخصیت امام راحل در ایام دهه فجر اظهار کرد:  امام راحل از گنجینه های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید با تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی این رهبر بزرگ نسل جوان کشور را با این شخصیت بین المللی فراهم کرد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به موج عظیم تبلیغات غرب در برابر انقلاب اسلامی ایران، ادامه داد: رشد وتوسعه کشور و استان مرکزی در 35 سال اخیر برکسی پوشیده نیست و باید با بیان اقدامات انجام شده در این راستا تبلیغات منفی غرب علیه نظام را در شبکه های ماهواره ای خنثی کرد.

وی با بیان این که تشریح دستاوردهای انقلاب برای نسل سوم انقلاب ایران ضروریست، ادامه داد: باید با تشریح دستاوردهای انقلاب و کارآمدی نظام دینی جمهوری اسلامی در ایام الله دهه فجر روح امید در جامعه دمیده شود.

وی تاکید بر حضور مردم و تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی در دهه فجر راهکاری موثر در آگاهی نسل جدید از واقعه ایست که جهان را مات خود کرد.

محمد فتحعلی که 16 سال دارد، گفت: من و دوستانم از وقتی که خودمان را شناختیم فهمیدیم که نسل چندم انقلابی هستیم که پدران و مادرانمان آن را انجام داده اند.

نسل جوان و نوجوان امروز با نسل جوان زمان ما متفاوت

این دانش آموز اراکی افزود: برای من دهه فجر در سرودهای "خمینی ای امام" و "بوی گل و سوسن و یاسمن " و آذین بندی مدارس و کلاس هایمان خلاصه شده است.

وی ادامه داد: من فکر می کنم غیر از شادی های این دهه باید به ما یاد بدهند چرا انقلاب شد؟  امام خمینی (ره) چطور توانست دست خالی در برابر شاه پیروز شود ؟ البته اینکه امید و ایمان به خدا رمز پیروزی بوده است و مردم از ظلم شاه به تنگ آمده بودند، را می دانم ولی این خیلی کم است.

زهرا امینی که کارمند است نیز گفت: تمام برنامه های دهه فجر در افتتاح پروژه و برگزاری نمایشگاه های مختلف خلاصه شده است.

وی افزود: در این روزها کمتر دیده می شود که نشست های تخصصی برای بیان اندیشه های امام (ره) بعنوان رهبر این انقلاب یا جلسات پرسش و پاسخ در خصوص علل شکل گیری انقلاب و پیروزی آن برگزار شود.

نباید تنها به برگزاری چند جشن و سخنرانی اکتفا کرد

این مادر اراکی ادامه داد: پسر 10 ساله من گاه سوال هایی می پرسد که جواب دادنش برای من که خود بعد از انقلاب به دنیا آمده ام سخت است، من فکر می کنم بازگویی و بازسازی خاطرات انقلاب توسط شاهدان و مبارزان آن زمان در مدارس یکی از برنامه های موفق خواهد بود.

شریفی که بازنشسته فرهنگی است نیزگفت: نسل جوان و نوجوان امروز با نسل جوان زمان ما متفاوت است.

وی افزود: در آن زمان انقلاب از دل خود مردم و با آگاهی و اطلاع رسانی که محدود به اعلامیه ها و نوارها بود انجام شد.

این شهروند 58 ساله ادامه داد: در آن زمان تلویزیون هم به ندرت در خانه ها پیدا می شد مثل الان نبود که با فشار یک دگمه به دورترین نقطه در جهان وصل شوی و ارتباطات ضعیف بود.

شریفی اعتقاد دارد با وجود فیس بوک و سایت هایی که بر ضد انقلاب و آرمان های آن تبلیغ می کنند باید به فکر برنامه هایی بود که جذابیت بیشتری از آن ها برای جوانان و نوجوانان داشته باشد.

وی گفت: نباید تنها به برگزاری چند جشن و سخنرانی اکتفا کرد، باید برنامه هایی در تشریح انقلاب برپا شود که بتواند جوانان و نوجوانان را از پای سیستم ها کامپیوتری و شبکه های ماهواره ای جدا کند و اصل انقلاب را به آن ها یادآور شود.

قطعا  در کنار تمام جشن ها و سرورهای این روزهای ملی، بازشناخت وتحلیل پیروزی انقلاب اسلامی و این درخت پربار که از 15 خرداد 42 شروع به قدکشیدن کرد و در 22 بهمن 57 به ثمر نشست برای این خیل عظیم نسل های بعد از انقلاب ضروری است و به طور حتم دهه فجر فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با انقلاب شکوهمند اسلامی و اهداف مقدس آن است. زمانی که با تیزبینی و برنامه ریزی صحیح به یک فرصت طلایی برای بیان آرمان های انقلاب تبدیل شود.

.........................................

گزارش: سمیه انصاری فر

کد خبر 2223087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha