۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷

مهر گزارش می دهد؛

ماجرای افتتاح فاز اول بزرگترین داروسازی خاورمیانه/ به یک مسئول ملی برای افتتاح نیازمندیم!

ماجرای افتتاح فاز اول بزرگترین داروسازی خاورمیانه/ به یک مسئول ملی برای افتتاح نیازمندیم!

ازنا - خبرگزاری مهر: کارخانه تولید داروهای دامی بایر افلاک ازنا که پیش از این و در زمان های مختلف وعده افتتاح آن به مردم داده شده بود اکنون به مرحله بهره برداری رسیده و چشم انتظار افتتاح توسط یکی از مسئولان عالی رتبه کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانجات دارویی بایر افلاک شهرستان ازنا که در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در حال احداث است مشتمل بر هفت کارخانه مختلف بوده که کارخانه تولید داروهای دامی آن آماده بهره برداری است.

این کارخانجات دارویی که به عنوان بزرگترین کارخانه داروسازی کشور و خاورمیانه از آن یاد می شود یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های انجام شده در استان لرستان است که در صورت بهره برداری کامل از آن ها بخش زیادی از معضل بیکاری نیز در استان لرستان رفع خواهد شد.

کارخانه تولید داروهای دامی این مجموعه که پیش از این و در زمان های مختلف وعده افتتاح آن به مردم داده شده بود اکنون به مرحله بهره برداری یکی از خطوط تولید رسیده است و کارخانه تولید داروهای انسانی نیز که بخش دیگری از این هفت کارخانه است دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است.

اما به نظر می رسد فاز نخست کارخانه تولید داروهای دامی که پیش از این وعده افتتاح آن در دهه فجر انقلاب اسلامی به مردم داده شده بود و اکنون نیز آماده بهره برداری است این بار با مشکل دیگری مواجه شده که آن هم انتظار برای افتتاح توسط یکی از مسئولین عالی رتبه کشور است.

710 میلیارد ريال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 200 نفر در فاز دامی

احمد حیدری مدیر اداری و مالی شرکت داروسازی بایر افلاک در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه عملیات ساخت فاز دامی این کارخانه در سال 87 آغاز شد اظهار داشت: شرکت کارخانجات داروسازی بایر افلاک شهرستان ازنا یکی از بزرگترین کارخانجات دارویی در خاورمیانه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فاز دامی کارخانه بایر افلاک در زمینی به مساحت 36 هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی ازنا واقع شده است افزود: این کارخانه دارای هفت خط تولید داروهای دامی است که در صورت افتتاح تمامی خطوط 250 قلم داروی دامی تولید خواهد کرد.

حیدری با بیان اینکه تا کنون در فاز دامی کارخانه داروسازی بایر افلاک 710 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است تصریح کرد: این حجم از سرمایه گذاری یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های انجام شده در استان لرستان است.

وی افزود: در صورت راه اندازی همه خطوط تولید فاز دامی کارخانه بایر افلاک 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد که سهم به سزایی در کاهش نرخ بیکاری در شهرستان دارد.

تولید محصولات جدید در بازار دارویی کشور و تمرکز برای صادرات دارو

مدیر اداری و مالی شرکت داروسازی بایر افلاک با بیان اینکه استاندارد GMP که یکی از استانداردهای دارویی است در تمام بخش های این کارخانه رعایت شده است اظهار داشت: با توجه به این موضوع هدف اساسی این کارخانه صادرات دارو در کنار تامین نیازهای داخلی است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز این کارخانه تولید پماد استریل و سفالوسپورین به عنوان نسل پنجم داروهای پنی سیلین است که محصولی جدید در بازار دارویی کشور محسوب می شود.

حیدری با اشاره به افتتاح منطقه ویژه اقتصادی ازنا و آغاز به کار گمرک این منطقه اظهار داشت: با توجه به این موضوع و ورود مواد اولیه به کارخانه از طریق این گمرک رقم قابل توجهی به سود این شرکت شده است که جا دارد از مسئولین امر به خصوص استاندار لرستان تقدیر کنیم.

منتظر مسئولان عالی رتبه برای افتتاح کارخانه هستیم

وی با اشاره به اینکه خط تولید داروی پنی سیلین این کارخانه آماده بهره برداری و تولید است افزود: چهار محصول پنی سیلین در این کارخانه از سازمان دامپزشکی کشور مجوز تولید دریافت کرده است و مواد اولیه این داروها نیز از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی ازنا وارد شده است.

مدیر اداری و مالی شرکت داروسازی بایر افلاک ادامه داد : با توجه به حجم سرمایه گذاری انجام شده و اینکه این پروژه یکی از مهمترین طرح های استان لرستان است علاقمندیم این کارخانه با حضور یکی از مسئولان عالی رتبه کشور افتتاح شود.

وی افزود: بنابراین با توجه به آمادگی همه زیر ساخت ها امیدواریم خط تولید داروی پنی سیلین تا پایان سال جاری با حضور مسئولین در یک مراسم رسمی افتتاح شود.

پیگیر دعوت از مسئولین برای افتتاح این طرح بزرگ هستیم

محمود بوالحسنی فرماندار شهرستان ازنا نیز در گفتگو با خبرنگار مهر  با اشاره به جدیت و پیگیری استاندار لرستان اظهار داشت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید به دنبال رفع مشکلات سرمایه گذاری و صنایع در شهرستان هستیم.

وی با یادآوری اینکه با آغاز به کار گمرک منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ازنا مواد اولیه کارخانه داروسازی بایر  افلاک از طریق این گمرک و به سهولت وارد کارخانه شد افزود: فاز دامی کارخانه بایر افلاک آماده بهره برداری است.

فرماندار شهرستان ازنا با بیان اینکه این پروژه یکی از مهمترین پروژه های صنعتی در استان لرستان است افزود: پیشنهاد شده است که برای افتتاح آن از یکی از مسئولین رده اول کشور دعوت شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کارخانه در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد اظهار داشت: در حال پیگیری برای دعوت یکی از مسئولین هستیم که در اولین فرصت ممکن کارخانه دامی داروسازی بایر افلاک افتتاح شود.

صنعتی که رونق منطقه ویژه اقتصادی رابه همراه دارد

با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری در این کارخانه و اولویت کاری استاندار لرستان مبنی بر اشتغال و سرمایه گذاری انتظار می رود با حمایت از این پروژه بزرگ علاوه بر افتتاح یکی از خطوط تولید کارخانه دامی شاهد افتتاح سایر خطوط تولید و دیگر کارخانه های این مجموعه باشیم.

با بهره برداری کامل از کارخانه های تولید داروهای دامی وانسانی می توان شاهد ایجاد 700 شغل به صورت مستقیم در استان باشیم که رقمی قابل توجه است و نقش مهمی در کاهش بیکاری و محرومیت در استان خواهد داشت.

ضمن اینکه با بهره برداری از این کارخانه که یکی از بزرگترین صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ازنا است می توان شاهد شکوفایی و رونق سایر صنایع مستقر در این منطقه و جذب سرمایه گذاران بیشتر به این منطقه بود.

-------------

گزارش: میثم لک

کد خبر 2231442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha