۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۱

حیدری خبر داد:

توانمند سازی مبتنی بر خانواده رویکرد اصلی سازمان بهزیستی کشور است

توانمند سازی مبتنی بر خانواده رویکرد اصلی سازمان بهزیستی کشور است

اراک- خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی کشور گفت: توانمند سازی و توانبخشی مبتنی بر خانواده دو رویکرد اصلی این سازمان در دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدری ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در اراک افزود: با توانمند سازی جامعه هدف می توان این خودباوری را در آنان ایجاد کرد که می توان بدون حمایت چرخه زندگی خود را ادامه داد .

وی به رویکرد توانبخشی مبتنی بر خانواده هم اشاره کرد و گفت: در این راستا از سالمندان بعنوان سرمایه های نظام حمایت می شود تا در کنار خانواده خود زندگی کنند و سازمان از خانواده آنان حمایت خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی کشور همچنین به مهد کودک های تحت حمایت این نهاد هم اشاره کرد و گفت: آشنایی و ایجاد خلاقیت کارآفرینی و خودباوری در کودکان در این سنین حساس نیز می توان این انگیزه را ایجاد کردکه آنان بعنوان سردمداران آینده عنصر موفقی برای جامعه باشند.

حیدری در ادامه با بیان اینکه استان مرکزی در زمینه جذب مشارکت های مردمی از استانهای موفق در کشور است گفت : امید می رود تا با مشارکت و کمک هایی که صورت می گیرد تلاش می شود تا از میزان حمایت کاسته و بر میزان توانمند سازی جامعه هدف بیافزاییم.

چهار میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند افزود: از این تعداد 85 هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این مراسم فعالیت در این نهاد را بسیار مهم و ارزشمند و خداپسندانه دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع، تسریع در ارائه خدمات و برخورد مناسب با مراجعان بای از اولویت های میدران و کارکنان دستگاه ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شکرالله حسن بیگی بومی گرایی مسئولان و مدیران را از سیاست های پیش رو در استان بیان کرد و افزود: خدمات رسانی خالصانه فرصت مناسبی است که در اختیار مسئولان قرار دارد وی در ادامه به مدیریت جهادی هم اشاره کرد و گفت: قانونمداری و پاکدستی از شاخصه های مهم است که در مدیریت جهادی بعنوان اصول و پایه مطرح است.

وی ایجاد زیر ساخت های لازم برای توانمند سازی مددجویان را از رسالت های مهم سازمان بهزیستی برشمرد.

رفیعی سرپرست بهزیستی استان هم توانمندسازی، سلامت اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تقویت اورژانس اجتماعی، ساماندهی مسکن مهر، نظارت بر ارائه خدمات و تکریم ارباب رجوع را از اولویت های کاری خود برشمرد و گفت : تلاش می شود با استفاده از توان و امکانات موجود رضایتمندی جامعه هدف فراهم شود.

در این مراسم بهروز رفیعی بعنوان سرپرست اداره کل بهزیستی استان معرفی و از زحمات رضا ربیعی قدردانی شد.
 

کد خبر 2318823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha