۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲

لنگري:

53 میلیارد ریال به تعمیر و مرمت مدارس خراسان شمالی اختصاص یافت/ رشد 26 برابری اعتبارات

53 میلیارد ریال به تعمیر و مرمت مدارس خراسان  شمالی اختصاص یافت/ رشد 26 برابری اعتبارات

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اختصاص مبلغ 53 میلیارد ریال برای تعمیر و مرمت مدارس این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد لنگری صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی است که این میزان اعتبار به منظور تعمیرات مدارس استان در سال جاری اختصاص یافته است.

وي اظهار داشت: براي تعميرات مدارس استان در سنوات گذشته  تنها200 ميليون تومان هزينه مي شد که اعتبارات سال جاری نسبت به سالهای گذشته 26برابر افزايش يافته است.

لنگری گفت: 2 میلیارد تومان از اعتبار تخصیص یافته مربوط به اعتبارات محل سفر رهبري به استان است و مابقی این اعتبار از محل منابع استاني تخصيص يافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: اعتبارات امسال برای تعمیر و مرمت بیش از 900 مدرسه معادل نیمی از مدارس استان هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت افزایش این اعتبارات 39 پروژه نیمه تمام نیز در سال جاری تکمیل خواهد شد.

لنگری در ادامه این نشست از اجرای طرح مدد از ابتداي سال تحصيلي امسال در مدارس این استان خبر داد و گفت: طرح مدد در سال جاری به صورت پايلوت در 10 مدرسه شهرستان بجنورد اجرا خواهد شد.

وي گفت: اين طرح در راستاي هيئت امنايي شدن مدارس حاشيه شهر صورت می گیرد و در اجرای آن از والدين دانش آموزان هیچگونه هزينه اي دريافت نمي شود و تنها اعتبار آن از سوي اداره كل آموزش و پرورش تامين و پرداخت مي شود.

لنگري اظهار كرد: براي اجراي اين طرح 20 ميليون تومان به مدارس پرداخت شده و در صورت حاصل شدن نتايج مثبت، اين طرح در ساير شهرستان های استان نيز اجرا خواهد شد.

اين مسئول در ادامه به اقدامات خوب اداره كل آموزش و پرورش استان طی یکسال گذشته اشاره كرد و گفت: افزايش 25 درصدي كسب رتبه هاي زير هزار در كنكور امسال، كسب رتبه هاي برتر در مسابقات پرورشي و ورزشي و... از جمله افتخارات و اقدامات آموزش و پرورش استان است.

لنگری اضافه كرد: براي سال تحصيلي جديد 33 پروژه و 178 كلاس درس از سوي سازمان نوسازي مدارس استان به آموزش و پرورش تحويل داده مي شود.

وی اظهار داشت: همچنين 132 مدرسه با اعتبار سه ميليارد و 400 ميليون تومان به سيستم گرمايشي مجهز شده اند كه 90 درصد هزينه هاي تجهيز مدارس در سال جاری به مدارس روستايي خراسان شمالي اختصاص يافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خراسان شمالی با دارابودن 8 شهرستان و جمعیت 867 هزار نفر، 164 هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 2361835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha