۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۳۴

مشاور امور جوانان استاندار مرکزی:

زنان به فعالیت های اقتصادی وارد نشده اند

زنان به فعالیت های اقتصادی وارد نشده اند

اراک- مشاور امور جوانان استاندار مرکزی بیان کرد: باوجود اینکه زنان نیم بیشتر جمعیت تحصیل کرده کشور رابه خود اختصاص داده اند اما هنوزبه جرگه فعالیت های اقتصادی وارد نشده اند.

زهرا آقاخانی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: زنان جوان ما بیشتر از مردان تمایل به کسب تحصیلات عالی دارند و هم اکنون شمار زنان تحصیل کرده از مردان بیشتر شده است با این وجود تنها ۱۱ درصد از بازار کار را شامل می شوند.

وی بیان کرد: براساس سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۰، تعداد بیکاران استان ۵۵ هزار نفر می باشد که از این تعداد ۳۶ هزار نفر آنها جوان هستند.

آقاخانی ادامه داد: ۱۲ هزار نفر از بیکاران استان هم نیز دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که این موضوع زنگ خطر را برای مسئولین استانی به صدا در آورده و با توجه به رشد جمعیت هم اکنون این آمار افزایش یافته است.

مشاور امور جوانان استاندار مرکزی با ارائه آمار افراد بیکار در رشته های مختلف، عنوان کرد: بیشترین میزان بیکاری در میان فارغ تحصیلان رشته های مهندسی تولید با میزان ۳۵ درصد می باشد.

وی ادامه داد: پس از آنها رشته های علوم ریاضی و کامیپوتر و رشته های علوم اجتماعی در رده های دوم و سوم قرار دارند.

هویت فردی، نشاط، اشتغال و مسکن از اصلی ترین مشکلات جوانان به حساب می آید.

آقاخانی با برشمردن مهمترین مشکلات جوانان، اظهار کرد: هویت فردی، نشاط، اشتغال و مسکن از اصلی ترین مشکلات جوانان به حساب می آید.

وی ضمن اشاره به اولویت در بخش مشکلات اقتصادی جوانان، اضافه کرد: ترویج فرهنگ و اخلاق کار، ایجاد زمینه های مناسب برای گسترش کارآفرینی و خلاقیت و ایجاد بسترهای مناسب برای مهارت آموزی از مهمترین اولویت در حل مشکلات اقتصادی جوانان می باشد.

آقاخانی ادامه داد: گسترش زمینه های مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و گسترش زیرساخت های فرهنگی نظیر فضاهای ورزشی، تفریحی و هنری اولویت های کاری برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی می باشد.

وی ضمن بیان فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان برای حل مشکلات جوانان، اضافه کرد: در این ستاد کمیته های تخصصی با موضوع اشتغال و مهارت آموزی، مسکن، پژوهش و فرهنگ سازی با هدف مرتفع کردن چالش های پیش روی جوانان ایجاد شده است.

آقاخانی گفت: تاکنون ۳۱ جلسه ساماندهی امور جوانان در شهرتان های مختلف استان برگزار شده تا با حل کردن مشکلات جوانان آینده روشنی را پیش روی آنها قرار دهد.

کد خبر 2455600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha