۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۴۵

از اول اردیبهشت ماه/

ثبت نام مراسم اعتکاف در خراسان شمالی اول اردیبهشت آغاز می شود

ثبت نام مراسم اعتکاف در خراسان شمالی اول اردیبهشت آغاز می شود

بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ثبت نام متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف امسال در این استان از اول اردیبهشت تا دهم این ماه انجام می شود.

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف در خراسان شمالی از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: نام نویسی از معتکفان تا دهم این ماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: آیین اعتکاف امسال همزمان با ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، مصادف با دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه، همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ایزانلو با اشاره به این که امسال ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف در خراسان شمالی تنها به صورت اینترنتی و با مراجعه به وب سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس http://www.tebyan-bojnurd.ir/default انجام می شود، اظهار داشت: هزینه ثبت نام هر نفر در آیین اعتکاف مبلغ ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ برای خدمات دهی سه روزه به معتکفان هزینه می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ مسجد شهری و روستایی در استان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده اند اما در صورت افزایش شمار معتکفان تعداد مساجد میزبان این آیین افزایش می یابد.

به گفته حجت الاسلام ایزانلو تاکنون برای برگزاری مراسم اعتکاف در بجنورد هشت مسجد انقلاب، جامع، امام خمینی(ره)، شهرک شاهد، حجت بن الحسن(ع)، حضرت رسول(ص)، بقیه الله الاعظم(عج) و صفاییه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال نیز بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم خراسان شمالی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند که غالب آنها را جوانان و بانوان تشکیل خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پارسال مراسم معنوی اعتکاف در ۱۲۰ مسجد شامل ۸۵ مسجد روستایی و ۳۵ مسجد شهری این استان با شرکت ۱۰ هزار و ۲۷۷ نفر برگزار شد.

کد خبر 2533806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha