۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱

مرادی:

ترویج موسیقی مقامی خراسان شمالی نیازمند توجه ویژه است

ترویج موسیقی مقامی خراسان شمالی نیازمند توجه ویژه است

بجنورد- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: باید به ترویج و آموزش موسیقی مقامی این استان كه جایگاه اول هنر در خراسان شمالی محسوب می شود، توجه ویژه ای داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم مرادی بیناباج ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهار داشت: رسالت اصلی حوزه هنری در بخش موسیقی پاس داشت، حفظ، اشاعه و ترویج این هنر غنی است.

وی با اشاره به اینكه امروز با هجمه فرهنگ غرب مدرن بر ساحت بشریت، نسل جوان با موسیقی پیشینه خود بیگانه شده است، گفت: این درد بزرگی برای هنرمندان است چرا كه امروز هنرمند برای اینكه خود را در عرصه مطرح كند باید هنر موسیقی و اصیل خود را تغیر دهد تا خوشایند مخاطب باشد.

مرادی افزود: امروز حیات بزرگ موسیقی ایران تنها به برگزاری كنسرت های متفاوت وابسته شده در حالی که پیشینه و سابقه موسیقی در ایران بسیار غنی است.

این مسئول در ادامه تصریح كرد: در حوزه هنری خراسان شمالی ظرفیت های فرهنگ و هنر استان شناسایی شده و موسیقی در جایگاه اول هنر استان قرار گرفته است.

وی گفت: موسیقی مقامی خراسان شمالی آمیخته با فرهنگ مردم است این در حالی است كه به ترویج، حمایت و ... آن توجه نمی شود.

مرادی اظهار داشت: دو سال از ثبت بین المللی موسیقی مقامی استان می گذرد اما متاسفانه برای ترویج آن اقدام جدی صورت نگرفته است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: در حوزه هنری استان پیش بینی شده تا زمانی كه هنرمندانی همچون سهراب محمدی، عیسی قلی پور و... فعالیت دارند آثار آنان در قالب قطعات موسیقی جمع آوری شده و طی سال های آتی رونمایی و به مخاطبان ارائه داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از كتاب موسیقی خراسان شمالی تالیف هوشنگ جاوید، آلبوم موسیقی ایرانم از مجموعه آثار هنرمندان خراسان شمالی با موضوع ایران آینده و آلبوم موسیقی بهار آوا از مجموعه آثار هنرمندان موسیقی مقامی خراسان شمال با موضوع بهار رونمایی شد.

کد خبر 2535057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha