۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۰۵

فریدون خبر داد:

چاپ ۳۰۰۰ تمبر به یاد شهدای استان سمنان/اهداء تمبر به خانواده شهدا

چاپ ۳۰۰۰ تمبر به یاد شهدای استان سمنان/اهداء تمبر به خانواده شهدا

سمنان- رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان از چاپ تمبر به تعداد شهدای استان خبر داد و گفت: کار چاپ تمبرها به اتمام رسیده و همزمان با برگزاری کنگره به خانواده همان شهدا اعطا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان، سرهنگ عبدالرحیم فریدون با اشاره به رونمایی از سه هزار تمبر شهدا در آغازین روز کنگره بیان داشت: این تمبرها در لیست های ۱۶ تایی برای کل شهدای استان از همه اقشار و خانواده های معظم شهدا، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی چاپ شده است.

وی افزود: جمع آوری عکس ها، تصاویر، طراحی، چاپ، نشر و توزیع این سه هزار تمبر با همکاری اداره کل پست استان و مدیر عامل این نهاد در کشور ظرف مدت یکسال انجام پذیرفته است.

این مقام مسئول در توضیح هدف اجرای این اقدام فرهنگی، بیان داشت: هدف از چاپ سه هزار تمبر مزین به تصویر سه هزار شهید استان گرامی داشت یاد و خاطر شهدای است که با رشادت هایشان امنیت را برای میهن اسلامی مان به ارمغان آورده اند.

فریدون خاطرنشان کرد: عزت، توسعه، پیروزی و اقتدار کشورمان مدیون خون های شهداست لیکن گرامیداشت یاد و مقام این بزرگواران وظیفه همه ماست.

اقدامات صورت گرفته برای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان بی نظیر است

 فرمانده سپاه استان سمنان هم با بیان اینکه برخی اقدامات صورت گرفته برای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان بی نظیر و بی بدیل است، گفت: تلاش های حضرت امام خمینی(ره) باعث شد که انقلاب به جایی برسد که دشمنان ما در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرو آورده اند.

سردار سید محمدتقی شاهچراغی، اساس حکومت آمریکایی ها را ظلم، جنایت و عملیات نظامی عنوان کرد و افزود: آنها با این ابزار با همه عالم با زبان زور حاکمیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه یمن و دمشق پیروز هستند، بیان کرد: عربستان در باتلاق گیر کرده و این ها نشانه هایی از آیات الهی است.

فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه امروزه افرادی همانند قاسم سلیمانی و ... جزء گل سر سبد عراق و دیگر کشورها هستند، گفت: دشمنان تلاش می کردند مردم ایران در چشم جهان جزء منفور ترین ها باشند.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی و عملیات ها را مرور کنید، گفت: عملیات مرصاد به تعبیر مقام معظم رهبری نماد استان است.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان کنگره سه هزار شهید استان سمنان گفت: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و در این مسیر گام برداریم.

فرمانده سپاه استان سمنان، از برگزاری بزرگترین رخداد فرهنگی استان سمنان در ۱۷ اردیبهشت خبرداد.

روحیه شهادت دشمنان را هراسناک می کند

فرمانده سپاه ناحیه میامی نیز با اشاره به لزوم پاسداری از یاد و خاطر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، گفت: پاسداری از یاد و خاطر شهدای والا مقام وظیفه همه ماست.

سرهنگ عباسعلی کاظمی با بیان اینکه ارزش های دفاع مقدس علاوه بر اینكه از تنوع و لطافت خاصی برخوردارند و دارای پایداری و ثبات ویژه هستند، بیان داشت: تازمانی که روحیه شهادت در بین مردم و همه اقشار جامعه وجود داشته باشد، دشمنان هراسان خواهند بود.

وی افزود: خوشبختانه روحیه شهادت طلبی و ایثار در جامعه ما روز به روز بیشتر می شود لیکن استقبال گسترده مردم از نمایشگاه های اجلاسیه شهدای سراسر استان و برنامه های فرهنگی بزرگترین رویداد فرهنگی استان سمنان گواه این مدعا است.

این مقام مسئول تاکید کرد: استقبال مردم میامی از نمایشگاه های یادواره شهدای این خطه از ایران اسلامی بسیار خوب ارزیابی می شود.

کاظمی افزود: در نخستین روزهای بازگشایی نمایشگاه یاد و خاطر شهدای شهرستان میامی، مردم از همه اقشار، کوچک و بزرگ، پیر و جوان ساعت ها به نظاره آثار شهدا و مقام والای این عزیزان می نشینند.

سنگرسازان بی‌سنگر پشتیبان اصلی جبهه‌های جنگ بودند

 مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میامی هم به نقش مهم جهاد سازندگی دردوران انقلاب وجنگ تحمیلی اشاره کرده و گفت: سنگرسازان بی‌سنگر پشتیبان اصلی جبهه‌های جنگ بودند

عباسعلی کردی، ضمن بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) جهاد سازدگی در جهت خدمت به روستائیان تاسیس شد، افزود: اما هنوز از عمر جهاد سازندگی چند وقتی نگذشته بود که دشمن تا دندان مسلح طمع حمله به ایران را درسر پروراند و به خاک ایران حمله کرد.

وی خاطرنشان کرد:  جهادگران همزمان با ابادانی روستاها با اکیپ های مختلف به جبهه ها اعزام شدند ودرقسمت های مختلف جنگ نقش بسیار مهمی را برعهده گرفتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی به نقش مهم جهاد سازندگی دردوران انقلاب وجنگ تحمیلی اشاره کرده و گفت: سنگرسازان بی‌سنگر پشتیبان اصلی جبهه‌های جنگ بودند

وی افزود:خاکریزها، نخلستانها و باتلاقها درسواحل شرقی اروند رودشاهد رشادتهای جهاد سازندگی است و هنوز تلاش وجان نثاری های مهندسین جهادسازندگی دراین قسمت ها زبانزد می باشد.

کردی در خاتمه  با بیان اینکه جهادگران درزمان جنگ  عنوان سنگرسازان بی سنگر را به خود اختصاص دادند، خاطر نشان کرد: جهادگران با کمترین امکانات آماده سازی بسیاری از مناطق را برعهده گرفتند.

اجلاسیه شهدا، بار دیگر خاطرات فرزندم را زنده کرد

پدر شهید جواد نوروزی هم در گفتگو با خبرنگار مستقر در نمایشگاه میامی گفت: با برگزاری اجلاسیه بزرگ شهدا، یک بار دیگر یاد وخاطرات فرزند شهیدم زنده شد.

علی اصغر نوروزی، گفت: فرزندم متعلق به من نبود، هدیه ای از طرف خداوند به ما بود و ما هم این هدیه را با احترام به او برگرداندیم.

وی با بیان اینکه دفاع از انقلاب و اسلام کوچک و بزرگ نمی شناسد، افزود: بر همگان لازم وضروری است که از این انقلاب به درستی نگه داری و حفاظت کنیم.

این پدر معظم شهید ضمن قدردانی از برگزار کنندگان اجلاسیه میامی خاطرنشان کرد: قدم نهادن در راه شهدا کمتر از شهادت نیست و بارها مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند.

نوروزی افزود: دراین بازدید که با توجه به کسالتی که داشتم به عینه دیدم که زحمات بسیار خوبی دربرپایی این نمایشگاه کشیده شده است و باید قدردان همه مسئولان بود.

وی با بیان اینکه با بازدید از نمایشگاه امروز خیلی از خاطرات فرزندم دوباره برایم زنده شد گفت: امیدواریم که این شهدا شفیع همه در روز قیامت باشند.

گفتنی است که شهید جواد نوروزی در سال ۱۳۴۹ در شهر میامی متولد شد و درعملیات بیت المقدس سال ۶۷ براثر عارضه شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیروی از ولایت فقیه پیام اصلی شهداست

فرمانده سابق سپاه میامی هم با بیان اینکه پیروی از ولایت فقیه سفارش و پیام اصلی همه شهدا است، گفت: یکی از مسائلی که ما باید به آن دقت کنیم اهمیت دادن به سیره و روش شهداست.

یحیی دین پرور افزود: با برگزاری یادواره ها، اجلاسیه ها و کنگره ها می توان یادی از شهدا داشت و رشادت هایی را زنده کرد و آن را درجامعه رواج داد.

وی در ادامه بیان کرد: فداکاری ها وگذشت های شهدا باعث شد که امروزه با اقتدار انقلاب در دست ما باشد و وظیفه همگان این است که از انقلاب اسلامی پاسداری کنند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: باید سیره و روش شهدا را به نسلی که درمعرض تهدیدات وجنگ روانی دشمن قرار گرفته اند، بشناسانیم.

فرمانده سابق سپاه میامی تصریح کرد: دراین اجلاسیه به مردم ما نشان داده شده است که شهدا خوبان امت ما بودند و با خود سازی به این مرحله وجایگاه رسیدند.

دین پرور با بیان اینکه پیروی از ولایت فقیه پیام اصلی شهداست، گفت: ما نیز باید به پیروی از خط شهدا پیرو ولایت فقیه باشیم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: ما وظیفه داریم در تداوم راه شهدا و امام راحل با تبعیت از مقام ولایت فقیه كوشا باشیم.

کد خبر 2535657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha