۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱

حجت الاسلام مهدوی:

۶۰۰ روحانی خراسان شمالی در سامانه سجام ساماندهی شدند

۶۰۰ روحانی خراسان شمالی در سامانه سجام ساماندهی شدند

بجنورد- مسئول امور اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از ساماندهی بیش از ۶۰۰ روحانی این استان در سامانه سجام(سامانه جامع اعزام مبلغ) خبر داد.

حجت الاسلام سلیمان مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی سامانه سجام در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهار کرد: کارگاه آموزشی سامانه سجام (سامانه جامع اعزام مبلغ) به منظور آشنایی و رفع مشکلات احتمالی سامانه برای کارشناسان اعزام تبلیغات اسلامی شهرستان های استان برگزار شد.

وی با اشاره به  مزیت های سامانه سجام گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنا شدن بیشتر روحانیون با سامانه سجام و ثبت نام در سامانه، اعلام نیاز ها برای اعزام مبلغ و مبلغه و تکمیل فرم های مربوط به سامانه بود که توسط کارشناس انفورماتیک اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی افزود: تاکنون ۶۷۵ نفر مبلغ و مبلغه خراسان شمالی در سامانه سجام ثبت نام کردند و می بایست آن دسته از روحانیانی که تاکنون موفق به ثبت نام در این سامانه نشده اند هر چه سریع تر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با تشریح سامانه سجام و کارآیی آن، اظهار کرد: سامانه اینترنتی سجام در راستای یکسان سازی اعزام مبلغ در کشور و ساماندهی و تسهیل در اعزام مبلغان در مناسبت های مذهبی توسط واحد انفورماتیک سازمان تبلیغات اسلامی کشور طراحی شده و با سامانه‌های سماوات و سمتا نسبت به یکدیگر نقش هم افزایی داشته و در یک راستا فعالیت می کنند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر اطلاعات مبلغان استان های مختلف کشور در این سامانه جمع آوری شده و از روحانیان مبلغ نام نویسی صورت می گیرد، افزود: مبلغان و روحانیان برادر و خواهر سراسر کشور از جمله خراسان شمالی می توانند با وارد شدن به آدرس اینترنتی www.sajam.ir نسبت به ثبت‌ نام خود در سامانه سجام اقدام کرده تا در مناسبت های مختلف سال بر اساس نیاز مساجد مناطق شهری و روستایی مختلف، برای فعالیت تبلیغی اعزام شوند.

حجت الاسلام مهدوی اظهار کرد: پس از ثبت نام روحانیان مبلغ و مبلغان خواهر در سامانه سجام، این سامانه به آنها کد تبلیغی موقت می دهد و سپس با فراخوان این افراد و برگزاری آزمون شفاهی و کتبی به کسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند، کد تبلیغی دائمی اعطا خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیش از راه اندازی سامانه سجام اعزام مبلغان و ثبت اطلاعات و عملکرد آنها به صورت دستی انجام می شد اما این سامانه سبب آسانی و سرعت عمل در اعزام، مدیریت جامع اعزام مبلغ، مکان یابی جغرافیایی، پایش نیازهای مناطق گوناگون و ... شده است.

کد خبر 2564759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha