۶ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۰

با قیمت هر کیلوگرم ۹۲۰ تومان؛

خرید تضمینی جو در خراسان شمالی آغاز شد

خرید تضمینی جو در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خرید تضمینی جو در استان با قیمت هر کیلوگرم ۹۲۰ تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام آغاز شده است.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز خرید تضمینی جو در خراسان شمالی، اظهار کرد: مصوبه هیئت دولت مبنی بر خرید تضمینی جو از قرار هر کیلوگرم ۹۲۰ تومان، از طريق وزارت جهاد کشاورزي براي اجرا به شرکت پشتيباني امور دام کشور ابلاغ شده و کشاورزان می توانند با معرفی نامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و مراکز خدمات کشاورزی حوزه عمل کشاورزان، نسبت به فروش تضمینی محصول جو خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: خريد تضميني محصولات کشاورزي به منظور حمايت از توليد محصولات اساسي کشاورزي، ايجاد تعادل در نظام توليد، جلوگيري از ضايعات محصولات کشاورزي و ضرر و زيان کشاورزان صورت می گیرد.

یوسفی افزود: اکنون در سطح خراسان شمالی مراکز خرید تضمینی جو پیش بینی شده و از روز گذشته نیز در شهرستان گرمسیر جاجرم، با توجه به برداشت جو، مرکز خرید این شهرستان فعال شده است.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مراکز خرید تضمینی جو در دیگر شهرستان های استان نیز به محض برداشت محصول جو دایر می شود.

وی در ادامه با اشاره به این که در فصل پاییز پارسال، در سطح ۲۴ هزار هکتار از مزارع استان کشت آبی جو و در سطح ۲۱ هزار هکتار نیز کشت جو دیم صورت گرفت، اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال در مجموع بیش از ۱۱۵ هزار تن جو آبی و دیم از مزارع خراسان شمالی برداشت شود.

یوسفی اظهار داشت: شهرستان اسفراین بیشترین سطح زیر کشت جو آبی و شهرستان شیروان نیز بیشترین سطح زیر کشت جو دیم را در استان به خود اختصاص داده اند.

کد خبر 2761666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha