۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۴۲

تازه‌ترین اظهارات استیون کینگ؛

اعتراض آقای جنایی‌نویس به حمل اسلحه در آمریکا/ قانونمان نقص دارد

اعتراض آقای جنایی‌نویس به حمل اسلحه در آمریکا/ قانونمان نقص دارد

​استیون کینگ نویسنده امریکایی همزمان با سالروز تیراندازی در کلیسای چارلستون در تازه‌ترین پست خود در توئیتر به قانون حمل اسلحه در آمریکا اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین استیون کینگ خالق بیش از ۲۰۰ رمان و مجموعه داستان در ژانر وحشت در تازه‌ترین پستش در توئیتر می‌نویسد: تا مالکان و صاحبان اسلحه تحت حمایت قوانین کنترل اسلحه هستند خون بی‌گناهان بیشتری در آمریکا به زمین خواهد ریخت.

این نویسنده با اشاره به این مطلب و کشته شدن مردم در پی تیراندازی کلیسای چارلستون ادامه می‌دهد: چند بار باید شاهد اتفاقات و حوادث مشابه باشیم. تنها ذهن‌های بسته می‌توانند چشم‌هایشان را نسبت به این اتفاقات که ناشی از نقص قوانین است ببندد.

نویسنده رمان‌های «آتش افروز» و «مسیر سبز»، همزمان با نزدیک شدن گرامیداشت کشته‌شدگان این حادثه که روز جمعه گذشته برگزار شد این پست را در صفحه شخصی اش در تویئتر منتشر کرد.

چند روز گذشته، در پی حادثه تیراندازی در کلیسای تاریخی چارلستون، ۹ نفر کشته شدند. پلیس آمریکا عامل این تیراندازی را جوانی ۲۱ ساله  به نام دیلان استروم روف معرفی و اقدام او را ناشی از نفرت وی از سیاه‌پوستان اعلام کرد.

قانون حمل اسلحه در آمریکا قدمتی به اندازه تاریخ این کشور دارد و یکی از سنت‌های قدیمی است که هنوز در برخی از ایالت‌های آمریکا اجرا می‌شود.

بسیاری از مخالفان و گروه‌های مخالف با آزادی سلاح گرم در آمریکا به محض کشته شدن گروهی از شهروندان این کشور با این قانون مخالفت می‌کنند و خواستار ممنوعیت مالکیت سلاح در این کشور می‌شوند اما با نفوذی که لابی انجمن ملی اسلحه در امریکا دارد به مرور این اعتراض ها به فراموشی سپرده می‌شود.

کد خبر 2783655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha