۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان:

طرح «کتابخوان» در کردستان اجرا می شود

طرح «کتابخوان» در کردستان اجرا می شود

سنندج - مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه طرح «کتابخوان» در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان کردستان، اسماعیل احمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: «کتابخوان» عنوان نشست هایی است که با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط افراد و ترویج فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتاب اجرا می شود.

وی ادامه داد: این نشست ها در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان عنوان کرد: چشم انداز برگزاری نشست های کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشددهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دوردست و نیز جمع های کوچک خانوادگی است تا به مرور زمان به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی منجر شود.

احمدی بیان کرد: ایجاد عادت به مطالعه در در میان اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب از اهداف برگزاری این طرح است.

وی تصریح کرد: کتابداران، نویسندگان، فعالان رسانه در حوزه کتاب، اعضای کتابخانه های عمومی و سایر علاقمندان مانند اعضاء کانون های ادبی و مطالعاتی و شخصیت های مرجع فرهنگی و هنری از اقشاری هستند که می توانند در این نشست ها حضور داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان در رابطه با نحوه برگزارش نشست های کتابخوان عنوان کرد: زمان برگزاری هر نشست ۹۰ دقیقه است و هر فرد شرکت کننده و متقاضی می تواند در ۷ دقیقه گزیده ای از مطالب کتاب مورد نظر خود را با سایرین به اشتراک بگذارند.

احمدی از برگزاری نخستین نشست کتابخوان استان کردستان در مرداد ماه خبر داد و افزود: برنامه فراخوان این نشست به زودی در پورتال اداره کل کتابخانه های عمومی استان بارگذاری می شوند و علاقمندان می توانند برای حضور در این نشست ها ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: اجرای طرح کتابخوان که همزمان با سراسر کشور برگزار می شود گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص های مطالعه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان اضافه کرد: این استان در حال حاضر دارای ۴۶ کتابخانه عمومی نهادی و ۳۲ کتابخانه عمومی مشارکتی با ۴۰ هزار عضو فعال است.

کد خبر 2863634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha