۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲

امام جمعه بجنورد:

آل سعود لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد/ لزوم مشارکت مسلمانان

آل سعود  لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد/ لزوم مشارکت مسلمانان

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: با توجه به دو حادثه ای اخیر که در مناسک حج امسال متوجه حجاج شد به دنیا ثابت شد که آل سعود لیاقت و توان اداره حرمین شرفین را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تسلیت به مسلمانان جهان به ویژه هموطنان ایرانی در خصوص حادثه منا افزود: هرچه از عمر حاکمان آل سعود می گذرد، مدیریت آنان ناکارآمد تر و جنایات آنان بیشتر می شود.

وی با اشاره به حادثه هولناک و فاجعه دلخراش اخیر در منا، اظهار داشت: آل سعودی که امروز دست نشانده غرب و در آغوش آمریکا و اسرائیل قرارگرفته و از آنان تبعیت می کند، جان مسلمانان برایش ارزشی ندارد.

وی با اشاره به دو حادثه اخیر که در مناسک حج امسال برای مسلمانان رخ داد، تصریح کرد: این دوحادثه در تاریخ هرگز فراموش نخواهد شد چرا که بسیاری از مسلمانان جان خود را در این حوادث تلخ و ناگوار از دست دادند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: سخت ترین روز حج روز عید قربان است که جمعیت باید به درستی مدیریت شود، اما متاسفانه آل سعود روز گذشته در مدیریت خود کوتاهی کرد و این فاجعه بزرگ در منا رخ داد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در این حادثه بیش از یک هزارو سیصد نفر از مسلمانان جان باخته و بر اساس آمارهای اعلام شده بیش از دو هزار نفر نیز مجروح شده اند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه افزود: بیش از یکصد نفر از جان باختگان حادثه اخیر از هموطنان زائر خانه خدا بودند که تعدادی از آنها از اهالی خراسان شمالی بودند.

وی با اشاره به بی کفایتی مسئولین آل سعود، حادثه اخیر را زنگ پایان عمر و سقوط آل سعود دانست و تصریح کرد: بی کفایتی آل سعود موجب شد تا شمار کثیری از مسلمانان جهان از کشورهای مختلف، در این حادثه جان خود را از دست بدهند.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: آل سعود بداند، تاریخ این بی کفایتی را هرگز فراموش نخواهد کرد و ملت های مسلمان نیز هرگز آنها را نخواهند بخشید.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: متاسفانه آل سعود با بی کفایتی که از خود نشان داده همچنان خود را وکیل مدافع حرمین شرفین دانسته و در برگزاری مناسک حج همواره سهل انگاری می کند.

وی افزود: برخی مسئولین عربستان این حادثه را نشانه قدر و قضای الهی می دانند که در واقع می خواهند با این ترفند بی کفایتی خود را پنهان کنند.

وی اظهار داشت: آل سعود دنباله رو بنی امیه است که جنایات خود را بر گردن خدا می انداختند.

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: بی کفایتی مسئولین در این دو حادثه به دنیا ثابت شد و مسلمانان باید در اداره حرمین شرفین مشارکت جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ما در طول دوران دفاع مقدس، اسماعیل هایی پرورش دادیم و تقدیم اسلام کردیم که اکنون باید راه آنان ادامه داشته و حفظ شود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به روز آتش نشان نیز اضافه کرد: آتش نشانان هموراه در تمامی مواقع بحرانی تلاش کرده اند تا در سریع ترین زمان ممکن وارد عمل شده و علاوه بر تلاش برای رفع حوادث اعم از آتش سوزی و ...به آسیب دیدگان سوانح نیز کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمازگزاران پس از اقامه نماز، در محکوم کردن جنایات آل سعود به ویژه فاجعه دیروز منا، دست به تظاهرات زدند.

راهپیمایان از مصلی امام خمینی(ره) به سمت میدان تختی این شهر حرکت کرده و با فریادهای رسای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر استکبار» و «مرگ بر آل سعود» حوادث اخیر و بی کفایتی های رژیم آل سعود در مدیریت مناسک حج را محکوم کردند.

کد خبر 2923917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha