۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱

طرح‌هایی که به سرانجام نمی‌رسند؛

دور باطل مدیران استقلال و پرسپولیس/ ساختن ساخته دیگران از دوباره!

دور باطل مدیران استقلال و پرسپولیس/ ساختن ساخته دیگران از دوباره!

تغییرات پی در پی مدیران استقلال و پرسپولیس و علاقه شدید آنها به تخریب سازه‌های قبلی و ساختن مجدد همان سازه‌ها موجب عقب ماندن و البته هزینه‌های بی مورد شده است. اتفاقی که سالهاست رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از خبرها آمده بود که پرسپولیس به زودی این فروشگاه آنلاین را راه اندازی خواهد کرد و این عجیب‌ترین خبری بود که در تمام نیم فصل گذشته شنیده بودیم.

یکی از ملزومات باشگاه‌ها فروش اقلام ورزشی مثل پیراهن، کلاه، کفش و ... است با برند خود باشگاه آن هم برای هواداران تیم. برای این کار یک یا چند فروشگاه و یا چندین نمایندگی مردمی لازم است و حتی گاهی این هم لازم نیست بلکه یک فروشگاه آنلاین اینترنتی و البته جایی که بتوان سفارش‌های مردمی را ثبت کرد.

اما دلیل عجیب بودن این خبر آن است که هم پرسپولیس و هم استقلال در دوره مدیریت‌های قبلی خود نه تنها فروشگاه آنلاین داشتند و برای هواداران اجناس خود را ارسال می‌کردند و سایت خودشان را تبلیغ می‌کردند، بلکه فروشگاه رسمی هم داشتند و از آن بالاتر حتی نوشابه انرژی زا و عطر و فروش خبرهای باشگاه به صورت پیامک را هم راه اندازی کرده بودند.

حالا این خبر به صورت مژده به هواداران می‌رسد که پرسپولیس قرار است فروشگاه آنلاین داشته باشد! یعنی فروشگاهی که قبلا داشت و اتفاقا کارش هم گرفته بود.

پرسش منجر به تعجب می‌شود این: مگر این فروشگاه که یکی از راه‌های درآمدزایی پرسپولیس و استقلال بوده راه نیافتاده بود؟ چرا دوباره باید برود نقطه سر خط، با آدرسی جدید و مدیریتی جدید؟ فروشگاه اینترنتی باشگاه استقلال کجاست؟ سازه آن هم از بین رفته است؟

به نظر می‌رسد آن فروشگاه‌ها که البته متعلق بوده‌اند به سایت رسمی باشگاه یا منحل شده‌اند و یا به دلیل علاقمندی فراوان مدیران عامل به ایجاد سایت جدید با طرحی نوین از بین رفته‌اند و یا باز اینکه قرارداد‌ها چون با مدیر قبلی بوده فسخ شده است.

تا جایی که ما می‌دانیم استقلال و پرسپولیس از فروش خبرهای پیامکی و نوشابه‌های انرژی زا و لباس و کلاه تیم خود میلیارد‌ها تومان درآمد‌زایی کرده بودند و بخش بزرگی از هزینه‌های باشگاه را از بین برده بودند.

اما این را نمی‌دانیم که چرا باید این همه تغییر مدیریت در این باشگاه‌ها به وجود آید و مدیران جدید هم سازه‌ای که راه افتاده و مسیر خود را پیدا کرده را فسخ و دوباره‌سازی کنند.

این کار هم هزینه جدید دارد و هم زمان زیادی برای آن از دست می‌رود با این وجود تمامی مدیران سازه‌های مدیران گذشته را تخریب می‌کنند و می‌خواهند همان را از اول بسازند و تازه برسند به ابتدای خط.

در استقلال که حتی همین خبر هم به گوش نمی‌رسد آنها نه فروش پیامکی مستقل خبر دارند و نه فروش اقلام تا جایی که ما می‌دانیم همه این‌ها را مثل پرسپولیس از دست داده‌اند.

تغییرات مدیریتی فراوان در پرسپولیس که به انگشتان دو دست نزدیک می‌شود این مهم را به تعویق انداخته و در استقلال هم اگر چه مدیر‌عامل یکی بوده اما واقعیت این است که اسپانسرها مدام عوض شده‌اند و به این ترتیب آن‌ها که باید از این مسیر درآمدی کسب می‌کردند نتوانستند و زمین خوردند و جای‌شان را به یک ثروتمند دیگر دادند تا او هم بیاید و پول بدهد و تمام که شد، برود.

کاش پس از این ریشه‌یابی مدیران بالادست متوجه شوند که تغییرات پیاپی مدیران چه زخم‌های عمیقی از خود به جا می‌گذارد و نهایتا چه پیامدهایی دارد.

کد خبر 3001833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha