۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸

معاون اجتماعی فرمانداری دزفول تاکید کرد:

لزوم ایجاد توازن میان نام خیابان های دزفول با هویت فرهنگی این شهر

لزوم ایجاد توازن میان نام خیابان های دزفول با هویت فرهنگی این شهر

دزفول- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول بر لزوم ایجاد توازن میان نام های انتخاب شده برای خیابان ها، معابر و محلات دزفول با فرهنگ و هویت تاریخی این شهرتاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عیسی زاده پیش از ظهر امروز چهارشنبه در اولین نشست شورای نامگذاری خیابانها و معابر دزفول در فرمانداری اظهارکرد:بر اساس مصوبه شورای نامگذاری وزارت کشور، شورای نامگذاری شامل یک فرد متخصص زبان و ادبیات فارسی، کارشناس جغرافیا و چند کارشناس دیگر تشکیل شده و خیابانها، معابر، کوچه ها، جاده های خروجی، کوه ها، کوهپایه ها، رودخانه و دیگر مکان ها که فاقد نام هستند نامگذاری شده و در تقسیمات کشوری از این نامگذاری ها استفاده خواهد شد.

وی افزود: نامگذاری ها در کمیته ویژه ای بررسی و تایید خواهند چرا که شورای شهر دزفول در تاریخ ۲۴ آذرماه تعدادی از خیابانهای بدون نام دزفول را مشخص و نام های پیشنهادی را ارائه داده است که در این شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول درخصوص قوانین وزارت کشور در خصوص نامگذاری خیابانها و معابر شهری توضیح داد: تقویت و همگرایی ملی، حفظ هویت تاریخی و جغرافیایی و استفاده از نام های اصیل ایرانی وفارسی و یا نام هایی که مربوط به گویش و لهجه های متعدد درون کشور هستند در نامگذاری خیابان ها مورد تاکید وزارت کشور قرار دارد.

عیسی زاده  عنوان کرد: طبق این مصوبه از انتخاب نام اشخاص و افراد جز در موارد خاص نباید استفاده کرد ضمن اینکه به شدت باید از استفاده اعداد در نامگذاری ها پرهیز کرد.

وی با تاکید برلزوم جمع آوری اسامی قدیم و جدید خیابان ها و محله های دزفول و بررسی آنها، گفت: همه این اسامی ها باید در کمیسیونی که قرار است تشکیل شود مطرح شوند تا نام ها و اسامی خیابان ها، معابر و محلات دزفول  با فرهنگ وجایگاه تمدنی این شهر به توازن دست یابند.

به گزارش مهر، در این نشست مقرر شد کمیته ای ازسوی فرمانداری تشکیل شود و مکان هایی که تاکنون بدون نام بوده و نام جدیدی برای آنها انتخاب شده در این کمیته به صورت دقیق تر بررسی و از اسامی قدیمی آن محلات استفاده شود تا هویت تاریخی مکان های دزفول حفظ شود.

کد خبر 3901122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha