۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳

رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد:

بازنگری نقش دانشگاهیان در اقتصاد مقاومتی

بازنگری نقش دانشگاهیان در اقتصاد مقاومتی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: نقش دانشگاه ها در اقتصاد مقاومتی باید بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احمد معتمدی صبح امروز در هفتمین گردهمایی دانشگاه ها و پژوهشگاه های عضو طرح اقتصاد مقاومتی، ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه به تراز جهانی که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: باید یک بازنگری در بحث نقش دانشگاه ها در اقتصاد مقاومتی داشته باشیم. دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیشترین مباحثی که پیگیری می کند، بحث دانشگاه نسل سوم و ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه و رسیدن به تراز بین المللی است.

وی ادامه داد: به اعتقاد من باید در شاخص های طرح ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی بازنگری ایجاد شود.

معتمدی در بخشی از صحبت های خود به پژوهشگاه ها اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه ها خود مانعی در راه ارتباط صنعت و دانشگاه ها هستند. خود پژوهشگاه ها اگر پژوهش باشد آن را انجام می دهند و معمولا چیزی به دانشگاه ها نمی رسد.

وی افزود: به اعتقاد من تراز جهانی شاخص هایی را دارد، نیاز به اینکه وزارت علوم شاخص هایی را برای رسیدن به تراز بین المللی تهیه کند نبود. ما به شاخص های ملی نیاز داریم و نباید آن را با اقتصاد مقاومتی مخلوط کنیم.

در ادامه سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: پروژه ارتقای پنج دانشگاه و پنج دانشگاه برتر کشور به اعتقاد من در چارچوب اقتصاد مقاومتی است و در همه جای آموزش عالی به علوم انسانی تأکید فراوانی شده است و باید در این پروژه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این طرح باید سنجش دانشگاه های جامع و صنعتی با یکدیگر بازبینی شود.

نصیری قیداری افزود: همچنین دانشگاه ها و وزارت علوم خارج از مسائل سیاسی برای حل معضل خلاءهای قانونی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلساتی را برگزار کنند.

کد خبر 4785497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha