۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰

هاشمی:

گرانی ها از سال ۸۵ تاکنون بر کاهش زادوولد در کشور تاثیر داشته است

گرانی ها از سال ۸۵ تاکنون بر کاهش زادوولد در کشور تاثیر داشته است

تهران- رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال ۸۵ تاکنون شاهد کاهش زادوولد در پی گرانی‌ها هستیم و اگر همین روند ادامه یابد، طی ۱۰۰ سال آینده به جمعیتی بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون نفر می رسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی و شورای راهبردی جمعیت استان تهران که در استانداری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تأثیر گرانی بر زادوولد گفت: از سال ۸۵ تاکنون شاهد کاهش زادوولد در پی گرانی‌ها هستیم.

وی توسعه متوازن در کشور را تنها راه تشویق افراد به فرزندآوری دانست و افزود: در این راستا نقش نمایمدگان مجلس حائز اهمیت است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: راهکارهایی که مجلس در این خصوص می‌تواند، ارائه دهد باید با اجتناب از افراط و تفریط و برگزیدن راه اعتدال و گام‌های محکم و البته کم سرعت باشد، باید بتوانیم، سطح ارائه و دسترسی به خدمات در کشور را ارتقا بدهیم، تا خانواده‌ها به فرزندآوری علاقه مند شوند.

هاشمی با اشاره به کاهش آمار زاد و ولد کشور طی شش سال اخیر ادامه داد: اگر روند زاد و ولد در کشور به همین طریق ادامه یابد، طی ۱۰۰ سال آینده جمعیت به ۳۰ الی ۵۰ میلیون نفر کاهش می‌یابد.

کد خبر 4984639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha