۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

فضاسازی شهری مردم محور طی ماه محرم درکهگیلویه وبویراحمد انجام شود

فضاسازی شهری مردم محور طی ماه محرم درکهگیلویه وبویراحمد انجام شود

یاسوج- مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید فضاسازی شهری مردم محور در ماه محرم اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا افتخاری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: انتظار داریم همه مردم بر سردر منازل، مغازه‌ها و ماشین‌های خود مقداری پارچه سیاه نصب کنند تا فضای شهر و محله با فضای کربلا مأنوس شود.

افتخاری عنوان داشت: همچنین شهرداری‌های استان نسبت به تزئین شهری به مناسبت ماه محرم اقدام کنند.

افتخاری گفت: مردم و همه هیئت‌های مذهبی برای عزاداری این ماه عزیز برنامه ریزی کنند و حتماً برنامه هیئت‌ها برقرار باشد. همچنین از همه هیئت‌های مذهبی درخواست داریم که به جهت رعایت سلامت عزاداران آئین نامه مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

افتخاری با اشاره به اینکه سامانه بیرق متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی جهت ساماندهی و مدیریت صحیح عزاداری در استان برای ثبت هیئت‌ها راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: همه روزه کارمندان اداره کل از ساعت ۷ صبح الی ۱ بامداد و کارمندان شهرستان از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ و از ساعت ۱۸ الی ۱۰ شب بامداد آماده ثبت هیئت‌های عزاداری هستند.

وی با بیان اینکه عزاداری ماه محرم و صفر تعظیم شعائر الهی از سنت‌های جدایی ناپذیر اهالی استان یکپارچه شیعه ماست، گفت: ان شالله همه مردم با همکاری مسئولین مؤمن و مرید اباعبدالله الحسین برنامه مربوط به محرم را به گونه‌ای که هم سلامت مردم تأمین شود و هم ذکر و یاد اباعبدالله الحسین و یارانش در مسیر آزادگی در همه استان طنین انداز شود را برگزار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات استان گفت: یکی دیگر از پیشنهادات ما داشتن روضه‌های خانگی با حضور وعاظ در منزل و یا استفاده از برنامه‌ای که به صورت زنده از صدا و سیمای استانی هر روز از پخش می‌شود خواهد بود.

وی ابراز داشت: مساجد، تکایا و حسینیه‌ها قبل و بعد از نمازظهر و عصر و نماز مغرب و عشا فضای داخل مسجد و سیستم‌صوتی بیرون را با روضه و مداحی اهل بیت رونق دهند.

کد خبر 5001639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha