۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

وضعیت قرمز کرونا در ۳ شهرستان استان کرمانشاه

وضعیت قرمز کرونا در ۳ شهرستان استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از نظر تعداد مبتلایان ویروس کرونا سه شهرستان اسلام‌آبادغرب، کنگاور و گیلان‌غرب در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا مرادی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان کرمانشاه نسبت به هفته گذشته در وضعیت با ثبات تری از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به در پیش بودن فصل پاییز و بیماری‌های تنفسی و ویروسی شایع این فصل اشاره کرد و افزود: طی هفته جاری بازگشایی مدارس و دانشگاه و پایان سفرهای تابستانی را داریم و ممکن است باعث انتقال ویروس شود که باید مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

مرادی با اظهار اینکه بازگشایی مدارس تصمیم ستاد ملی کرونا بود، تاکید کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید دقت کنند که حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت نکات بهداشتی همراه باشد و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر این امر نظارت خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در پایان هفته جاری، از کاندیداهای نمایندگی این دوره از مجلس و هواداران آنها خواست که از ظرفیت فضای مجازی و همچنین صدا و سیما برای تبلیغات استفاده کنند و از هر گونه تجمع پرهیز شود که منجر به انتقال زنجیره بیماری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل ستاد انتخاباتی بعضی از کاندیداها، گفت: از لحاظ قانونی دستگاه‌های قضائی می‌توانند با آنها برخورد کنند، اما از نظر ستاد مقابله با کرونا هر گونه تجمع غیرقابل قبول است مگر اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی با بیان اینکه وضعیت مناطق قرمز، زرد و سفید از نظر شیوع ویروس کرونا شکننده است، بنابراین نمی‌شود تصمیم گیری‌های کلان کشور را براساس این رنگ‌ها گرفت، تاکید کرد: ما تابع قوانین و مقررات ستاد ملی کرونا هستیم و ملاک عملکرد در استان خواهد بود÷ اما در هر صورت فرض ما بر وجود بیماری در همه مکان‌ها است.

مرادی به وضعیت شهرستان‌های کرمانشاه از نظر ابتلاء به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: از نظر تعداد مبتلایان ویروس کرونا سه شهرستان اسلام آبادغرب، کنگاور و گیلان‌غرب در وضعیت قرمز و چهار شهرستان جوانرود، دالاهو، روانسر و سرپل ذهاب در وضعیت سفید قرار دارند.

کد خبر 5015913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha