۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷

در دانشگاه علوم پزشکی ایران؛

پرسشنامه سلامت جسم و روان نودانشجویان آنلاین تکمیل می شود

پرسشنامه سلامت جسم و روان نودانشجویان آنلاین تکمیل می شود

رئیس اداره سلامت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران از تکمیل آنلاین پرسشنامه کارنامه سلامت جسم و روان دانشجویان جدیدالورود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر طاهره ناصری‌پور با اعلام این مطلب افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران طبق برنامه هر سال با ورود دانشجویان جدیدالورود قصد اجرای طرح پایش سلامت جسم و روان دانشجویان را دارد اما امسال بر خلاف سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ اجرای پرسشنامه کارنامه سلامت جسم و روان را به صورت آنلاین انجام می‌دهد.

وی افزود: پرسشنامه سلامت از طریق سایت ثبت نام معاونت آموزشی دانشگاه بارگذاری شده و دانشجویان به محض ثبت نام در دانشگاه ملزم به پر کردن پرسشنامه هستند. سپس اداره سلامت دانشجویی پرسشنامه‌های مربوطه را بررسی کرده و دانشجویانی که ریسک بالایی دارند را شناسایی و موضوع پرونده را بررسی می‌کند. 

ناصری پور اضافه کرد: همچنین دانشجویان بومی و غیربومی در این مرحله مورد بررسی جداگانه قرار خواهند گرفت. دانشجویان بومی طی یک نامه به دانشکده مربوطه معرفی می‌شوند تا در روزهای اعلام شده و در ساعات تعیین شده جهت معاینه و ویزیت حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی به درمانگاه دانشجویی مراجعه کرده و از خدمات لازم بهره گیرند. 

وی افزود: دانشجویان غیر بومی را طی تماس تلفنی به اداره سلامت دانشجویی یا در صورت عدم وجود اداره سلامت به معاونت دانشجویی - فرهنگی دانشگاه محل سکونت جهت ارائه خدمات لازم معرفی خواهند شد.

رئیس اداره سلامت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره غربالگری ویژه‌ برای مبتلایان یا ناقلان احتمالی کرونایی در پرونده سلامت دانشجویان گفت: امسال به سوالات پرسشنامه یک سری سوالات مربوط به ویروس کووید ۱۹ هم اضافه شده است که از این طریق غربالگری لازم صورت خواهد گرفت.

وی درباره خدمات اداره مشاوره و سلامت دانشجویی در ایام کرونا گفت: خدمات اصلی اداره مشاوره و سلامت دانشجویی به دانشجویان اختصاص دارد که البته با شیوع ویروس کرونا و آنلاین شدن اکثر برنامه‌های آموزشی دانشگاه و حضور کمرنگ دانشجویان، باعث شد اعضای هیات علمی حاضر در مطب‌های تخصصی به صورت ۲ هفته یک بار ارائه خدمت کنند.

ناصری پور یادآور شد: بعضی از مطب های تخصصی مثل روانپزشکی همچنان به صورت هفتگی یک بار فعالیت دارند. در مورد خدمات دندانپزشکی چون احتمال شیوع ویروس کرونا خیلی زیاد است و طبق دستورالعمل معاونت درمان دانشگاه در صورت انجام خدمات دندانپزشکی ملزم به تهیه یک سری وسایل و پروتکل‌های خاص خود است و دانشجویان به عنوان دریافت کنندگان اصلی خدمات در حال حاضر حضور فیزیکی در دانشگاه ندارند؛ خدمات دندانپزشکی به ویزیت و مشاوره محدود شد.

وی افزود: برای ویزیت بیماران در مطب‌ها هم پروتکل‌های معمول از جمله استفاده از ماسک توسط بیمار و رعایت فاصله اجتماعی الزامی است. ضمناً برنامه آنکالی ۲۴ ساعته پزشکان مرکز هم هر ماه به خوابگاه‌های تحت پوشش اعلام می‌شود و از این طریق هم به دانشجویان خدمت ارائه می شود.

رئیس اداره سلامت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره نحوه اطلاع دانشجویان از آخرین دستورالعمل‌های مبارزه با کرونا گفت: با شیوع ویروس کرونا سایت اداره سلامت دانشجویی تلاش کرده است تا اطلاعات و دستورالعمل‌های جدید در خصوص شناسایی و نحوه انتشار ویروس کرونا که از طرف وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود را در اختیار دانشجویان و کارکنان و اعضای هیات علمی قرار دهد و خدمات پزشکان برای دانشجویانی که در حال حاضر دچار علائم ویروس کرونا شده‌اند نیز اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 5048028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha