۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار پیشوا:

بازسازی فاز اول بازار سنتی پیشوا باید تا اسفندماه عملیاتی شود

بازسازی فاز اول بازار سنتی پیشوا باید تا اسفندماه عملیاتی شود

پیشوا- معاون فنی و امور عمرانی فرماندار پیشوا گفت: بازسازی فاز اول بازار سنتی پیشوا باید تا اسفندماه عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل نجفی ظهر یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهر پیشوا که با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شد اظهار داشت: روند بازآفرینی بافت فرسوده شهر پیشوا با کندی پیش می‌رود و همه دستگاه‌های متولی باید با همکاری منسجم این فرآیند را تسریع نمایند.

نجفی افزود: وجود حرم امامزاده جعفر (ع) و به تبع آن بازار که آمیزه‌ای از هنر، معماری و زیبایی است یک نعمت بزرگ و فرصت طلایی برای منطقه به شمار می‌رود که باید در بازآفرینی آن به شاخصه‌های معماری اصیل ایرانی توجه گردد.

وی با اشاره به اینکه حرم و بازار مکمل یکدیگر بوده و طرح توسعه و بازآفرینی آنها که اهداف و منافع مشترکی دارند باید به موازات هم پیش برود گفت: شهرداری به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی باید تعامل بیشتری با سایر نهادها در جهت تسریع پروژه بازآفرینی بازار سنتی داشته باشد و باید هماهنگی و فعالیت در دبیرخانه ستاد افزایش یابد.

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار پیشوا بیان داشت: فاز اول طرح بازآفرینی بازار سنتی پیشوا طبق برنامه زمانبندی باید تا اسفندماه سال جاری عملیاتی شود.

گفتنی است که در این نشست مقرر شد طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان ادارات اوقاف و میراث فرهنگی، موقوفه، شورای شهر، شهرداری و کارشناسان محلی در خصوص رفع تعارض طرح توسعه حرم با طرح تفصیلی شهر تصمیمات لازم اتخاذ شود و شهرداری طرح بازسازی بازار سنتی را هرچه سریع‌تر تهیه و اجرای آن تا اسفندماه سال جاری به پایان برسد و اداره آبفا مکلف شد پروژه جابجایی خط لوله انتقال آب و اصلاح شبکه آبرسانی بازار را هرچه سریع‌تر به سرانجام برساند.

کد خبر 5061370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha