۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷

دبیر جشنواره کارتون «صلح و سلامت» خبر داد:

اعلام نتایج پایانی نخستین جشنواره بین المللی کارتون «صلح و سلامت»

اعلام نتایج پایانی نخستین جشنواره بین المللی کارتون «صلح و سلامت»

شیراز- دبیر نخستین جشنواره بین المللی کارتون «صلح و سلامت» شیراز- ایران ۲۰۲۰ از اعلام نتایج پایانی این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار، احمدرضا سهرابی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: درپی فراخوان این جشنواره در رسانه‌های داخلی و خارجی، ۶۰۱ اثر از ۱۷۱ کارتونیست ۴۰ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با انجام مرحله اول گزینش، ۱۲۵ اثر به بخش پایانی و داوری نهایی راه یافت.

وی یادآوری کرد: با داوری «کارلوس آموریم» از برزیل، «رائد خلیل» از سوریه، مسعود سپهر و احمدرضا سهرابی از ایران، سرانجام «ایزابلا کوالسکا» از لهستان، احسان چراغی ایرانشاهی از ایران، «اسلو بودن بوتیر» از کرواسی، «بودی هاری» و «آگوس ویدودو» از اندونزی به عنوان ۵ کارتونیست برتر جشنواره انتخاب شدند.

سهرابی در همین رهگذر با اشاره به کارکردهای جهانی هنر کارتون و کاریکاتور و از سوی دیگر ظرفیت‌های جهانی کلانشهر شیراز در حوزه‌های مذهبی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی تأکید کرد: پیوند این دو، می‌تواند دستاوردهای بزرگ جهانی برای شیراز در پی داشته باشد.

دبیر نخستین جشنواره بین الملی کارتون «صلح و سلامت» شیراز با انتقاد از پاره‌ای تنگ نظری‌ها و از سوی دیگر عدم وجود خلاقیت در برخی مدیران فرهنگی شهری و استانی، تصریح کرد: کار فرهنگی اثرگذار، شهامت و جسارت می‌خواهد و با شعار نمی‌شود کار فرهنگی کرد و شیراز را در گستره بین المللی معرفی کرد.

وی عنوان کرد: نخستین جشنواره بین المللی کارتون «صلاح و سلامت» شیراز با هدف معرفی جهانی کلانشهر شیراز به عنوان شهر دوستدار صلاح و سلامت، به همت مؤسسه خیریه اسلامی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این جشنواره، از برنامه‌های جنبی دومین کنگره بین المللی «سلامت برای صلح» به شمار می‌رود که قرار است در روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان ماه در شیراز برگزار شود.

کد خبر 5062293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha