۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴

نوروزی:

نباید کسی برای بدهی مهریه به زندان برود

نباید کسی برای بدهی مهریه به زندان برود

رباط کریم- نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح ماده دو و سه نحوه اجرای محکومیت های مالی تاکید کرد و گفت: نباید کسی برای بدهی مهریه به زندان برود.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر از ارائه طرح دو فوریتی اصلاح قانون مهریه و محکومیت‌های مالی به هیأت رئیسه مجلس خبر داد و افزود: بدهکاران مهریه نباید به زندان بروند و در موضوع مهریه اصل بر اعسار است.

وی از عزم تصمیم جدی و عاجل برای مهریه در مجلس یازدهم خبر داد و گفت: از نظر شرعی و دینی زندانی کردن بدهکاران مهریه وجاهتی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی از اصلاح ماده ۲ و ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در مجلس خبر داد و گفت: طبق ماده دو نحوه اجرای محکومیت‌های مالی هرکس محکوم به پرداخت مالی به دیگری شود چه به صورت استرداد عین یا قیمت یا مثل آن و یا ضرر و زیان ناشی از جرم یا دیه و آن را تأدیه نکند، دادگاه او را ملزم به تأدیه می‌کند و چنانچه مالی از او در دسترس باشد آن را ضبط و به میزان محکومیت از مال ضبط شده استیفاء می‌نماید ودر غیر این صورت بنا به تقاضای محکوم له، ممتنع را در صورتی که معسر نباشد تا زمان تأدیه حبس خواهد کرد.

نوروزی گفت: این ماده باید اصلاح شود، چرا که زندان جای بزهکاران، مجرمین و جنایتکاران است و نباید بدهکاران مالی را به زندان فرستاد.

کد خبر 5064761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      2 0
      درودبه شرافت اقای نوروزی مردخودتی این کاسبی مهریه باید حل بشه تا زندگی ها ازهم نپاشه
    • رضا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      2 0
      چه عجب بالاخره یه آدم فهمیده پیدا شد تا جلوی این کاسبی مهریه رو بگیره.باور کنید سوئ استفاده از مهریه ت ی جامعه خیلی زیاد شده و همین‌موضوع باعث شده آقایون به سمت ازدواج دائم نروند و بساط ازدواج موقت که ظلم بزرگی در حق زنان است شکل بگیرد.واقعا به کجا داریم میریم.فکری بکنید تا بنیان های اخلاقی جامعه
    • FR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 0
      درود سلام بر نماینده شهرستان رباطکریم رئیس کمیسیون قصایی مجلس دکتر حاج حسن نوروزی حفظ الله تعالی شخصیتی آگاه ودانشمند بالاخره یک نفر جلوی این مهریه هایی که خانمانسور که ابزاری برای خانمها جهت شکنجه مردان بود را بگیرد آرزومند عزت و سعادت شما
    • یک شهروند IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      مهریه شده کسب و کار شده فساد اجتماعی! و مسبب عدم ازدواج!!! بدون یک روز زندگی مشترک! در زمان عقد! خانم 600 سکه گذاشته اجرا.. درخواست طلاق هم نداده تا نصف نشه! به سفارش وکلای منفع از این بازار کسب مهریه! من دیگه هیچ وقت ازدواج نمیکنم! قانون حامی امثال ماها نیست برادر... برای زندگی ناکرده محکوم به تباه