۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

نمایندگی در مجلس دانش آموزی فرصت افزایش قابلیت دانش آموزان

نمایندگی در مجلس دانش آموزی فرصت افزایش قابلیت دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: نمایندگی در مجلس دانش آموزی فرصت افزایش قابلیت‌های شما و همچنین توسعه و درک اجتماعی شما و تعاملتان با دیگران و چگونگی پیگیری اهدافتان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی در افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که عصر امروز برگزار شد گفت: تصمیم دارم هر دوماه یکبار نشستی را با هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی داشته باشم و از مدیران استان‌ها نیز می خواهم که جلسات منظمی با نمایندگان مجلس دانش‌آموزی داشته باشند.

وی افزود: شما بار سنگینی را بردوش دارید. شما مورد اعتماد جمعیت دانش‌آموزی هستید. مسئولیت نمایندگی از یک سو باید پیوند شما را با جمعیت دانش‌آموزان به نحو موثری برقرار کند و از سوی دیگر توانایی داشته باشید با مسئولان آموزش و پرورش در سطوح مختلف به خوبی ارتباط برقرار کنید.

وی ادامه داد: همانطور که جسم ما به تغذیه و مراقبت نیازمند است روح مان نیز به تغذیه و مراقبت نیاز دارد و یادگیری نوعی تغذیه روح است و پرورش جان را برعهده دارد. یادگیری فراگیرترین رفتاری است که در زندگی انسان‌ها جریان دارد.

وی ادامه داد: البته باید بدانیم که بیماری‌هایی متوجه یادگیری است. امروز شما با انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس دانش‌آموزی در معرض یک یادگیری بسیار بزرگ قرار گرفتید. نمایندگی فرصت افزایش قابلیت‌های شما و همچنین توسعه و درک اجتماعی شما و تعاملتان با دیگران و چگونگی پیگیری اهدافتان است. فرصتی برای تمرین دموکراسی، مدارا بودن پذیرش دیگران، تمرین گفت‌وگوی سازنده، نقد و نقدپذیری، کارگروهی و مشارکت در امور، مسئولیت‌پذیری در امور اجتماعی، صنفی و محیط زیستی، حساسیت نسبت به محیط پیرامون، پرسشگری و مطالبه‌گری عقلانی و پیگیری هوشمندانه مطالبات و کسب مهارت شنیدن دارید.

حاجی میرزایی اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش مجلس دانش‌آموزی را یک موقعیت یادگیری تربیتی می‌دانیم و به مجلس دانش آموزی به عنوان موقعیت کم نظیر برای یادگیری نگاه می‌کنیم. مجلس میدان عمل است و باید درک روشنی از فردا وجود داشته باشد تا بتوانیم ورود بهتری به آن داشته باشیم. سندتحول بنیادین میثاق مشترک ماست و لازم است هرچه قدر می‌توانید در شناخت و تبیین ساحت‌های شش گانه تربیتی سندتحول تلاش کنید. دانش‌آموزی می‌تواند از حقوق خودش دفاع کند و عنصری موثر در جامعه‌اش باشد که در تمام ساحت‌های تربیتی رشد کرده باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش جوانان برای ساختن آینده این سرزمین در فرمایشات رهبری گفت: بیانیه گام دوم نیز یکی دیگر از میثاق های مشترک ماست. امسال سیاست "هر دانش آموز یک مهارت" را مدنظر داشتیم. کیفیت جامعه به کیفیت مناسبات اجتماعی بستگی دارد و فرهنگ، هویت، شکل گیری شخصیت ما و انسجام ملی ما در گروی کسب مهارت‌های اجتماعی است.

کد خبر 5132637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha