۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۴۷

به زودی برگزار خواهد شد؛

نشست کمیسیون امنیت پارلمان عراق درباره احداث پایگاه نظامی ترکیه

نشست کمیسیون امنیت پارلمان عراق درباره احداث پایگاه نظامی ترکیه

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که این کمیسیون به زودی نشستی فوق العاده برای بررسی اظهارنظر وزیر کشور ترکیه درخصوص ساخت پایگاهی نظامی در شمال عراق برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد به زودی نشستی فوق العاده برای بررسی قصد ترکیه به منظور ساخت پایگاهی نظامی در شمال عراق برگزار خواهد کرد.

وی افزود:: نفوذ و پیشروی ترکیه در عراق نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود و این کمیسیون به زودی نشستی فوق العاده برای بررسی اظهارنظر وزیر کشور ترکیه درخصوص ساخت پایگاهی نظامی در شمال عراق برگزار خواهد کرد.

الزیادی درباره وضعیت امنیتی و افزایش حملات داعش تاکید کرد: این گروه تروریستی هنوز در مناطق گسترده‌ای از عراق دارای هسته‌های خفته است و هر از گاهی دست به حملات تروریستی می‌زند.

وی افزود: حملات اخیر در الطارمیه، دیالی و کرکوک به دلیل افزایش عملیات نیروهای امنیتی علیه عناصر داعش و به هلاکت رساندن شمار زیادی آنها طی روزهای اخیر بوده است و داعش نیز برای گرفتن انتقام عناصر به هلاکت رسیده خود دست به عملیات در چندین منطقه زده است.

گفتنی است که «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه پیشتر از اقدام این کشور برای ساخت یک پایگاه نظامی در منطقه میتینا در شمال عراق خبر داده بود.

کد خبر 5202235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha