۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳

قالیباف:

کشورهای اسلامی حول حمایت از مردم فلسطین متفق القول هستند

کشورهای اسلامی حول حمایت از مردم فلسطین متفق القول هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی حول حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف متفق القول هستند و این وحدت می‌تواند در حل موضوع موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسن کریم الکعبی» نایب رییس مجلس نمایندگان عراق عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس سازمان همکاری اسلامی، با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف ضمن قدردانی از مشارکت هیئت پارلمانی عراق در این نشست ابراز امیدواری کرد :با همفکری و همکاری کشورهای شرکت کننده، گام‌های مهمی در حمایت از ملت فلسطین برداشته شود.

وی گفت: خوشحالیم که حضور هیئت پارلمانی عراق با پیروزی ملت فلسطین و اعلام آتش بس همزمان شده است. دستاوردهای مقاومت فلسطین در این جنگ متمایز و بارز بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان مسئله فلسطین را موضوع اساسی و مهم جهان اسلام برشمرد و با یادآوری موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: کشورهای اسلامی حول حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف متفق القول هستند و این وحدت می‌تواند در حل موضوع موثر واقع شود.

نایب رییس مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار از برگزاری حضوری این نشست قدردانی و تشکر کرد و گفت: حمایت های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مقاومت و محکوم کردن حملات سبوعانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه و سایر مناطق فلسطین، در خور تقدیر است.

وی افزود: امیدواریم با شرکت موثر نمایندگان کشورهای اسلامی در این نشست، بتوانیم حمایت های خود را از آرمان فلسطینیان اعلام کنیم و هم راستا با مجاهدت ها و از خودگذشتگی های جبهه مقاومت، از طریق حمایت سیاسی، بخشی از این آسیب ها و خرابی ها را جبران نماییم.

نایب رییس مجلس نمایندگان عراق همچنین گفت: موضع ملت عراق، مراجع دینی، روسای سه قوه و رهبران گروه های سیاسی عراق در خصوص موضوع فلسطین مشترک است و همگی بر یاری و کمک مردم فلسطین تاکید دارند که بصورت واضح این موضع را بیان کرده اند.

نقش موثر کشورهای اسلامی در بازسازی زیرساخت های غزه

«محمد قریشی نیاس» دبیر کل اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی (PUIC) هم در حاشیه نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار  کرد.

قالیباف در این دیدار با تاکید بر نقش آفرینی موثر کشورهای اسلامی در حمایت از ملت فلسطین گفت: مجالس کشورهای اسلامی می توانند نقش موثری در بازسازی زیرساخت های غزه داشته باشند.

وی در ادامه بر وحدت ملت های اسلامی در مبارزه با رژیم صهیونیستی افزود: روند زوال رژیم اشغالگر قدس شروع شده است. اقدامات اخیر این رژیم در کشتار زنان و کودکان بی گناه غزه مصداق نسل کشی و نژادپرستی می باشد.

 قریشی نیاس در ادامه این دیدار بر گفتگو و رایزنی مستمر بین المجالس کشورهای اسلامی در قبال مسئله فلسطین و سرنوشت قدس شریف به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام تاکید کرد.

کد خبر 5219617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha