۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور:

۲ روستا در خوزستان از خدمات سیل ۹۸ جا ماندند

۲ روستا در خوزستان از خدمات سیل ۹۸ جا ماندند

اهواز- معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور گفت: دو روستا در خوزستان در جریان بازسازی سیل سال ۹۸ از قلم افتادند و از کارهای خوبی که در سایر روستاها انجام شد، محروم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید پیش از ظهر امروز شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای بامدژ اظهار کرد: هدف از این بازدید، بررسی مشکلات روستاها از نزدیک است که در این راستا چندین روستا که از یک شبکه آب‌رسانی استفاده می‌کنند، مشکل آب سالم دارند که مقرر شده در خصوص منابع ذخیره آب روستایی برای این منطقه برنامه‌ریزی شود.

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور افزود: دو روستا در استان خوزستان در جریان بازسازی سیل سال ۹۸ از قلم افتادند و از کارهای خوبی که در سایر روستاها انجام شد، محروم شدند که باید این روستاها به لیست روستاهای قبل افزوده شوند.

وی با بیان اینکه در پی سیل سال ۹۸ کارهای خوبی در حوزه عمرانی انجام شده است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی در بخش عمران و آبادی روستاها و مناطق محروم کشور پیش‌بینی شده است؛ یکی از اهداف ما این است که برخی نقاط استان خوزستان را که نیازمند توجه بیشتر هستند از نزدیک ببینیم که در جلسه بعد از ظهر امروز نیز به طور مشخص به این پروژه‌ها از منابع مختص استان خوزستان کمک خواهیم کرد.

امید ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ در بحث آب، راه روستایی و محرومیت‌زدایی حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که با تجربه خوب عملکرد استانداری خوزستان، این منابع همیشه بهینه هزینه شده‌اند و بیش از آنچه از مرکز گرفتند از منابع داخلی استان هزینه کردند.

وی بیان کرد: مشکلات و مسائل عمرانی کشور به یک باره حل نمی‌شود چرا که مشکلات زیاد است؛ بنابراین در دو دوره قبل به این مشکلات توجه شده و تلاش برای رفع این مشکلات بوده و درصدهای توجه دولت به روستا نشان می‌دهد که شرایط سال به سال بهتر شده است.

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور گفت: در بخش‌های مختلف، تأمین آب آشامیدنی روستاها در این دو دولت از ۳۰ درصد به بیش از ۸۰ درصد رسیده است که در خوزستان نیز به همین میزان است؛ همچنین گازرسانی از ۳۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده است که باید ۱۰ درصد باقیمانده نیز اجرا شود.

کد خبر 5249464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha