۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳

نامه رئیس کمیسیون آموزش به ۴ وزیر؛

جلوگیری از قطعی برق و اینترنت در زمان برگزاری امتحانات دانشجویان

جلوگیری از قطعی برق و اینترنت در زمان برگزاری امتحانات دانشجویان

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در نامه ای از ۴ وزیر دولت دوازدهم خواست تا جهت جلوگیری از قطعی برق و اختلال در شبکه اینترنت در زمان برگزاری آزمون دانش آموزان و دانشجویان تمهیدات لازم را بیاندیشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در نامه ای به وزرای نیرو، علوم، آموزش و پرورش و ارتباطات خواستار عدم قطعی برق و اینترنت در زمان برگزاری آزمون دانش آموزان و دانشجویان شد.

در متن نامه رئیس کمیسیون آموزش آمده است: «در این ایام سال، آزمون هایی جهت سنجش میزان یادگیری دانش آموزان و دانشجویان کشور برگزار می شود که نتیجه آنها برای صدور گواهینامه های معتبر کشوری دارای اهمیت بالایی است.

با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کلاس های حضوری مراکز آموزشی تعطیل و به صورت مجازی برگزار می شود و برای سنجش میزان یادگیری دانش آموزان و دانشجویان، تنها می توان به آزمون های پایان دوره حضوری و مجازی اکتفا کرد.

از طرفی آزمون های بسیار مهم و حساس و تعیین کننده ای برای ورود به دوره های مختلف تحصیل در دستگاه ها برگزار می شود که برای داوطلبان و خانواده آنها حساسیت و اهمیت بالایی دارد و به خودی خود استرس زا است.

با توجه به اینکه تعیین افرادی صلاحیت تحصیل در رشته های دانشگاهی با همین آزمون و کنکورها سنجیده می شود، باید در انتخاب شایسته ترین افراد و نحوه برگزاری آزمون ها نهایت دقت را به کار برد و این آزمون ها باید در شرایط کاملا یکسان و عادلانه و بدون کوچکترین حاشیه و مشکل برگزار شود.

با توجه به گزارش های واصله از نقاط مختلف کشور به کمیسیون آموزش، مبنی بر بروز اختلالاتی در هنگام برگزاری آزمون ها، خواهشمند است دستور فرمایید تا واحدهای زیرمجموعه تمهیدی بیاندیشند تا با هماهنگی کامل در هنگام برگزاری آزمون ها قطعی برق و مشکلات و اختلالاتی در شبکه اینترنت ایجاد نشود.»

کد خبر 5252759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha