۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱

نماینده ولی فقیه در مازندران:

فقر و بدبختی دستاورد ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان است

 فقر و بدبختی دستاورد ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران دستاورد ۲۰ ساله حضور آمریکا در افغانستان را فقر و بدبختی، آوارگی، بی خانمانی صدها هزار نفر و کشتار دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر اینکه بهترین درس و عبرت از عاشورا تقوا و بی تقوایی است، افزود: هر بلایی که سر انسان می‌آید از بی تقوایی است.

وی با بیان اینکه عزاداری بامعرفت و تقوا سبب رستگاری می‌شود، با گرامیداشت و تسلیت ایام عزای سید و سالار شهیدان افزود: شهدا و اسیران راه عزت در کربلا جانفشانی فراوانی به خرج داده اند.

وی به نقش اسرا در جنگ نرم و تبلیغاتی اشاره و اضافه کرد: اهل بیت (ع) و اسرای کربلا برای حفظ عزت و عظمت اسلام تلاش کردند و ما نیز باید از اسرا و آزادگان میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس نیز تقدیر داشته باشیم زیرا آنان نیز عزت را حفظ کردند.

آیت الله لائینی روایتگری درست از واقعه عاشورا را از دیگر وظایف اسرای کربلا بیان کرد و گفت: دستگاه تبلیغاتی دشمن بسیار عظیم و گسترده عمل می‌کردند و اگر امروز واقعیت واقعه کربلا را می‌دانیم به برکت حرکت اهل بیت (ع) و اسرای کربلا است.

امام جمعه ساری یادآور شد: امروز دستگاه تبلیغاتی دشمن، اسرائیل غاصب را مدافع و مظلوم و ملت فلسطین را مهاجم معرفی می‌کنند و باید نسبت به این تبلیغات هشدار بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) و سالروز دفن اجساد مطهر شهدای کربلا را گرامی داشت و گفت: مسجد بزرگترین امانت خداوند نزد ماست و باید آن را حفظ کنیم.

وی با گلایه از خلوت بودن مساجد به بهانه کرونا و غیره افزود: باید نمازخواندن و اهل مسجد بودن را سرلوحه قرار دهیم زیرا اهل مسجد بودن دارای برکات فراوانی است.

آیت الله لائینی همچنین روز پزشک را گرامی داشت و باتقدیر از زحمات جامعه پزشکی و سلامتی از مسئولان خواست تا قدردان زحمات پزشکان باشند و عدالت را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به مسئله خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان مجبور به خروج از این کشور شد و به تدریج از عراق، سوریه و کل منطقه خلیج فارس باید بیرون روند زیرا این مناطق جای آمریکا نیست.

وی خطاب به آمریکا زده‌ها، گفت: دستاورد ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان رشد مواد مخدر، تخریب هزاران خانه، آوارگی صدها هزار نفر، فقر و بیچارگی است و در داخل کشور برخی دنبال خط سازش با آمریکا هستند و معتقدند بدون آمریکا نمی‌توان کاری پیش برد.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه باید آمریکا را بیرون کرد و گفت: باید انقلاب اسلامی، مستضعفان منطقه و جهان را در منطقه بمیرانند و مرگ بر آمریکا سر دهیم.

کد خبر 5285042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha