۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار به ضرر خرمشهر است

طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار به ضرر خرمشهر است

خرمشهر- در جلسه شورای اسلامی شهر خرمشهر بر لزوم تسریع در انتخاب شهردار برای پایان دادن به نابسامان‌های شهری تأکید و انتخاب شهردار خرمشهر به جلسه بعد موکول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه نشست شورای شهر خرمشهر با حضور همه اعضا تشکیل و مباحثی پیرامون انتخاب شهردار خرمشهر مطرح شد.

انتخاب شهردار

«عادل چلداوی» یکی از اعضای شورای شهر در ابتدای جلسه تذکری را ارائه کرد که در آن نسبت به بند دو دستور جلسه به دلیل حضور نداشتن کاندیداها اعتراض داشت.

وی بر استماع گزینه‌های پیشنهادی تأکید کرد و گفت: برای روشنگری اذهان باید رأی‌گیری علنی انجام شود چرا که به دلیل نبود شفافیت مجال برای تهمت و فحاشی فراهم خواهد شد.

«محمدجواد بچاری» دیگر عضو شورای شهر خرمشهر نیز با بررسی دستور دوم جلسه مخالفت کرد و گفت: به علت اینکه تکلیف لیست نهایی کاندیدها مشخص نیست و هنوز برنامه و رزومه کاندیدا به‌صورت علنی نشده است باید اصل را بر شفافیت گذاشت.

وی ادامه داد: گزینه پیشنهادی باید در صحن علنی شورا حاضر و رزومه خود را ارائه کنند تا بتوان به جمع‌بندی رسید.

«مجید حیدری» یکی دیگر از اعضای شورای شهر خرمشهر در واکنش به درخواست برای تأخیر در انتخاب شهردار گفت: درست است که قانون باید اجرا شود اما درخواست می‌شود که اعضا به‌جز مبادی رسمی و با توسل به قانون از جای تدبیر رأی نکرده و مستقل عمل شود.

وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از اعضای شورا نباید در تأیید و رد به هیچ‌کس اعم از منابع تأیید صلاحیت‌ها و انتخاب اجازه اعمال‌نفوذ دهد، افزود: اکنون بیش از ۴۰ روز از آغاز به کار شورا می‌گذرد و قرار بود که در این فرصت گزینه‌ها بررسی شود اما هیچ گزینه‌ای معرفی نشده است.

حیدری ادامه داد: نباید کار انتخاب شهردار را به آخرین روز مهلت قانونی واگذار کرد و باید رزومه‌ها و اعضا ثبت شوند.

این عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه شهردار محصول خرد جمعی اما بدون اعمال فشار است، گفت: اگر شهرداری رزومه دارد نیاز به‌واسطه از شهرهای دیگر ندارد و باید این نکته را به خاطر داشت که شهردار وام‌دار یک شهر است و آنچه امروز شاهد آن هستیم نتیجه انتخابی غیراصولی است.

«عبدالنبی پورخلف» رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در این نشست بیان کرد: به خاطر وضعیت کرونا از نامزدها در جلسه تصمیم‌گیری دعوت نشد اما شهر اکنون در وضعیت نابسامانی به سر می‌رود و نباید اجازه داد شهر بیشتر از این متضرر شود.

وی با تأکید بر اینکه شهردار منتخب نتیجه خرد جمعی خواهد بود، افزود: نبود شهردار عامل تشنج شده و باید بنا را بر سرعت بخشی گذاشت.

پورخلف بر تلاش برای اعمال‌نفوذ در انتخاب شهردار خرمشهر اشاره کرد و گفت: برخی منافع شخصی را بر منافع شهر ترجیح می‌دهند و این عده اگر به شهر اهمیت می‌دادند بی‌شک وضعیت کارگران شهرداری این‌طور نبود.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر ضمن اشاره به اعتصاب کارگران شهرداری تأکید کرد: همه تلاش‌ها برای احقاق حقوق کارگران انجام می‌شود و هم اکنون نیز نماینده مردم در مجلس و سرپرست شهرداری خرمشهر در تهران برای جذب اعتبارات حضور دارند.

به گزارش مهر، این نشست با دو دستور بررسی سوابق و انتخاب مشاوران پیشنهادی شورا و بررسی گزینه‌های پیشنهادی شهردار و انتخاب شهردار خرمشهر بود که با نظر اعضا شورا از دستور کار شورا خارج شد.

بررسی دقیق‌تر گزینه‌های پیشنهادی تصدی شهردار خرمشهر و امکان حضور کاندیدا و یا ارائه رزومه برای دفاع از برنامه‌های کاندیدا از جمله دلایل لغو نشستی بود که به روز بعد موکول شد.

کد خبر 5294824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha