۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰

مدیرکل عشایر آذربایجان غربی:

۴۰۰ میلیارد ریال برای مشکل کمبود آب شرب عشایر اختصاص یافت

۴۰۰ میلیارد ریال برای مشکل کمبود آب شرب عشایر اختصاص یافت

ارومیه – مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی با اشاره به بحران خشکسالی در سالجاری گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب شرب مورد نیاز عشایر استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ناجی ظهر دوشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان سلماس اظهار کرد: امسال برای مقابله با بحران خشکسالی و تأمین آب شرب مورد نیاز برای عشایر از اعتبارات ملی حدود ۱۱۰ میلیارد ریال و از اعتبارات استانی حدود ۲۹۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که با تخصیص این اعتبارات امید است بتوانیم مشکلات آب شرب عشایر را تا حدودی برطرف کنیم.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: ۶۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش جهت توانمندسازی و حمایت از تولیدات عشایری استان به عشایر متقاضی پرداخت شده است.

ناجی اظهار کرد: عشایر در تولید و ارتقای اقتصاد استان و کشور نقش اساسی دارند و ما وظیفه خدمت به این قشر مدافع نظام را داریم و انتظار می‌رود با حمایت مسؤولین راه دسترسی عشایر به ییلاقات هموار شود، انجام تعهدات و وظایف دستگاه‌های اجرایی در توسعه مناطق عشایری و ارتقای شاخص‌های برخورداری و رفع محرومیت از جامعه عشایری با همکاری دستگاه‌های اجرایی امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه دولت در صدد توسعه زیرساخت‌ها برای حمایت از عشایر است، افزود: ایجاد مدارس، تأمین آب شرب و برق، احداث جاده‌های ارتباطی و… نمونه‌ای از تلاش‌های دولت برای حمایت از عشایر استان است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی افزود: طی سال جاری ۲۰ هزار تن انواع نهاده دامی اعم از جو، ذرت و …. بین عشایر استان توزیع شده است.

وی به خسارت وارده به جامعه عشایری بر اثر خشکسالی شدید در سال زراعی جاری اشاره کرد و ادامه داد: خشکسالی به حدی بالا بوده که عشایر در تأمین علوفه حتی در مراتع خود با مشکل روبه‌رو بوده و به همین دلیل مجبور شدند زودتر از اتمام تقویم کوچ از ییلاقات خارج شوند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی بیان کرد: با تدابیر انجام شده، حدود ۳۲ درصد از کارت شناسایی و تردد دام عشایری استان صادر شده است و عشایر از طریق سامانه اعلام شده و تشکل‌های عشایری برای دریافت کارت مذکور در اسرع وقت اقدام کنند.

کد خبر 5324974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha