۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خبر داد؛

اتصال ۴۵۶ روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت

اتصال ۴۵۶ روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت

ارومیه - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: ۴۵۶ روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جلیلی نژاد در گفتگوی خبری در شهرستان مهاباد اظهار کرد: هم اکنون دو هزار و ۲۰۰ روستای استان به اینترنت پهن باند متصل هستند و ۴۵۶ روستای باقیمانده نیز طبق برنامه توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا یک سال آینده به این جمع اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۳۰ روستا به زودی با تأمین اعتبار از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات به اپراتورهای ارتباطی برای ارتقای تکنولوژی و ایجاد سایت جدید متصل می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اضافه کرد: با این آمار ۷۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند بود.

وی افزود: این وزارتخانه طبق برنامه ششم توسعه موظف به برقراری شبکه ملی اطلاعات تا ۸۰ درصد روستاهای استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می‌شود.

وی با اشاره به کوهستانی و صعب العبور بودن استان و با توجه به همه گیری ویروس کرونا و الزام به استفاده از فضای مجازی برای بحث‌های آموزش،خدمات بانکی، بهداشتی، کشاورزی و سایر ابعاد زندگی در مناطق دور افتاده و روستایی درخواست کرد الباقی روستاهای استان در اسرع وقت در برنامه پوشش اینترنت روستایی طرح USO اپراتورهای ارتباطی قرار گیرد.

کد خبر 5340242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha